اخبار داغ

امام جمعه فارسان:

حفظ منابع طبیعی جز آداب اسلامی است/ فضای سبز را با سهل‌انگاری از بین نبرید

حفظ منابع طبیعی جز آداب اسلامی است/ فضای سبز را با سهل‌انگاری از بین نبرید
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان گفت: دین مبین اسلام بر حفظ محیط زیست و کاشت درخت و افزایش هوای پاک تأکید کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان هم‌زمان با آغاز هفته درختکاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی است دستورات دین اسلام همه‌جانبه نگر است، در دین اسلام همه مسائلی که مربوط به نیاز بشر هست وجود دارد.
 
وی افزود: مسئله رسیدگی به طبیعت در دین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، ازآنجایی‌که ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و حیات ما متوقف بر اوست در روایات متعددی از اهل‌بیت علیهم‌السلام و آیات قرآن کریم بر حفظ طبیعت و رسیدگی به منابع طبیعی اعم از آب، خاک، هوا و امثال‌ذلک تأکید شده است.
 
ملک پور تصریح کرد: بر مؤمنین بر احیا، حفظ و نگهداری نعمت طبیعی تأکید و سفارش شده است، یکی از آن چیزهایی که هوا را برای ما حفظ می‌کند و از آلودگی‌ها نجات می‌دهد درخت است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد.
 
وی بیان داشت: حفظ منابع طبیعی جز آداب اسلامی است و یکی از دستوراتی که اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما دادند حفظ، نگهداری و استفاده بهینه از منابع طبیعی آب، خاک و هواست. یکی از مسائل بسیار مؤثر در حفظ خاک و هوا کاشت فضای سبز، درخت‌کاری و نگه‌داری درخت است.
 
ملک پور اظهار داشت: مهم‌تر از کاشت درخت - حفظ و نگه‌داری آن است اما متأسفانه گاهی با بی‌توجهی فضاهای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده را از بین می‌برند و به امور دیگر مشغول می‌شوند. منابع طبیعی جز امانت‌های الهی است و ما باید با حفظ و نگهداری از آن، امانت‌دار خدای تعالی باشیم. برنامه‌ریزی‌هایی شود تا به‌وسیله آن در مناسبت‌های مختلف درخت کاشته شود.
 
امام‌جمعه فارسان افزود: نباید فقط در روز درختکاری درخت کاشت و هرروز که برای کاشت درخت مناسب است باید درخت کاشت و زمان‌های دیگر نیز به کاشت گیاهان مناسب پرداخت تا این عمل در طول سال انجام پذیرد.
 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه