اخبار داغ

نظر نمایندگان مجلس درخصوص طرحی که تصویبش حاشیه‌ساز شد؛

شفافیت آراء نمایندگان؛ یعنی ملت امین مجلس است/ مجلس انقلابی پای شعار شفافیت می‌ایستد؟

شفافیت آراء نمایندگان؛ یعنی ملت امین مجلس است/ مجلس انقلابی پای شعار شفافیت می‌ایستد؟
طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات جدی است که این روزها تصویب آن با حواشی زیادی همراه بوده و همچنان در پیچ و خم کمیسیون‌های مجلس در گردش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، با شروع به کار مجلس انقلابی امیدهایی جوانه زد تا شفافیت آرای نمایندگان مجلس این بار به سرانجام برسد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات بخش بزرگی از جامعه است که در این روزها بحث های متعددی در خصوص آن مطرح می شود. این طرح در این مجلس به صورت جدی مطرح شد و بسیاری از نمایندگان مجلس نیز بر تصویب آن تاکید کرده اند.

طرح مذکور یک بار توسط همین مجلس در معرض رای قرار گرفت اما رای نیاورد اما باز هم امیدهایی وجود دارد که این طرح رای بیاورد.


طرح شفافیت آرای نمایندگان‌ مجلس از واجبات مجلس انقلابی است

مهدی سعادتی بیشه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بنده یکی از نمایندگانی بودم که از روزهای نخست ورود به صحنه انتخاباتی به مردم قول دادم وقف آنها باشم و شبانه روز با برنامه ریزی کارهای زیربنایی و اساسی را پیگیری کنم که طرح شفافیت آرای نمایندگان هم یکی از مباحث است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد،,
,
,
,
,
,
,
, طرح شفافیت آرای نمایندگان‌ مجلس از واجبات مجلس انقلابی است, طرح شفافیت آرای نمایندگان‌ مجلس از واجبات مجلس انقلابی است,
,
,

, ,

وی با بیان اینکه در طرح مذکور موضوع شفافیت ازنظر آرا، مالی، قانون و... مدنظر است، افزود:  اگر حساب و کتاب نماینده ای با خدا و اهل بیت(ع ) باشد ترسی از شفافیت نخواهد داشت.

,

سعادتی خاطرنشان کرد: جز معدود نمایندگانی بودم که میزان دارایی خود را اعلام کردم و حتی رئیس مجلس نحوه ارائه گزارش بنده را در اینستاگرام خود درج کرد.

,

وی عنوان کرد: آرا و نقطه نظرات طرح شده در کمیسیون و... را به مردم اعلام کرده ام که اثرات مثبتی داشته است.

,

سعادتی با بیان اینکه در مجلس هم به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس رای مثبت دادم، گفت: هنگامی که این طرح چند رای کم آورد دوباره پیگیر طرح مجدد در مجلس بودیم.

,

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس از واجبات مجلس انقلابی است که آثار و برکات فراوانی برای نظام به دنبال دارد.

,

سعادتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم به این مجلس رای دادند باید مجلس انقلابی با دیگر مجالس متفاوت بوده و دارای برجستگی هایی باشد.

,

وی عنوان کرد: از ویژگی های مجلس روراست بودن و صداقت داشتن با مردم است و نمایندگان آن نباید مسائل خود را از نظام کتمان کنند.

,

سعادتی تصریح کرد: البته مسائل اساسی، سری و دارای طبقه بندی نباید منعکس شوند و همه واقف هستند در این موضوع باید اصولی رعایت شود.

,

وی افزود: بنده و اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم به طرح شفافیت آرای نمایندگان معتقد هستیم.

موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم/ باید منتظر طی شدن فرآیند قانونی طرح باشیم

,
,
, موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم/ باید منتظر طی شدن فرآیند قانونی طرح باشیم, موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم/ باید منتظر طی شدن فرآیند قانونی طرح باشیم, موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم/ باید منتظر طی شدن فرآیند قانونی طرح باشیم,

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز اظهار داشت: موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس هستم تا در همه ساختارهای کشور مبحث شفافیت وجود داشته باشد.

,

, ,

وی افزود: مردم باید در جریان باشند که تصمیم گیران چه کار می کنند به دنبال منافع و مصالح شخصی خود هستند یا عموم جامعه.

,

اوسطی با بیان اینکه این مباحث از جمله دغدغه های موجود است، گفت: مجلس یازدهم شفافیت را از خود آغاز کرده است.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در دستور کار قرار دارد و باید در صحن مطرح شود.

,

اوسطی تصریح کرد: باید منتظر طی شدن فرآیند قانونی طرح مذکور باشیم تا در نهایت پس از تصویب در مجلس به قانون تبدیل شود.

,

جوکار تصریح کرد: در مرحله قبل، طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس با کمبود سه رای رد شد.

,

وی عنوان کرد: در صورتی که طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس به صورت جامع دیده شود به تصویب خواهد رسید.

,


شفافیت می تواند نقطه مقابل رانت و فساد در جامعه باشد

,
, شفافیت می تواند نقطه مقابل رانت و فساد در جامعه باشد, شفافیت می تواند نقطه مقابل رانت و فساد در جامعه باشد, شفافیت می تواند نقطه مقابل رانت و فساد در جامعه باشد,

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس با رای بالایی تصویب شد اما دو سوم آرای نمایندگان برای تصویب نیاز بود که با توجه به تغییرات انجام شده در آیین نامه متاسفانه با اختلاف سه رای رد شد.

,

, ,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: اگر طرحی در مجلس رد شود تا شش ماه دیگر قابل طرح نیست با این حال بر اساس آیین‌نامه در صورتی که بیشتر نمایندگان به آن طرح نظر داشته باشند امکان طرح مجدد در صحن مجلس وجود دارد.

,

جوکار گفت: آرای مربوط به طرح شفافیت آرای نمایندگان به صورت الکترونیکی اخذ شد و رای گیری مخفی بود.

,

وی با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان یک نیاز است، عنوان کرد: اگر مجلس طرح شفافیت را از خودش آغاز کند در قالب آنچه که مردم باید در جریان آرای نمایندگان به طرح‌ها و لوایح قانونی قرار گیرند، منشا شفاف سازی در بخشهای دیگر هم می‌شود.

,

جوکار خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، سایر قوا هم این موضوع را دنبال می‌کنند و می‌تواند آثار خوبی را به ویژه در بخش قوه مجریه به دنبال داشته باشد.

,

وی گفت: به دنبال اجرای این طرح، قوه مجریه نیز باید شفاف سازی را سرلوحه کار قرار دهد و مصوباتی که در کمیسیون های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد تصویب می‌شود برای مردم به صورت شفاف بیان کند.

,

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه اجرای طرح شفافیت سبب می شود چیزی به نام مخفی سازی در کشور نداشته باشیم، افزود: شفافیت می‌تواند نقطه مقابل رانت و فساد در جامعه باشد و اثرات مثبتی برای حوزه اجتماعی و نیز زندگی مردم ایجاد کند.

,

از ابتدا جزو موافقان طرح شفافیت آرا بودم

, از ابتدا جزو موافقان طرح شفافیت آرا بودم, از ابتدا جزو موافقان طرح , از ابتدا جزو موافقان طرح , شفافیت آرا , بودم, بودم,

محمد رشیدی در بخشی از گفتگویی که با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز داشت، گفت: بنده از ابتدا جزو موافقان طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بودم.

,

, ,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم با اجرای این طرح مطلع خواهند شد که نماینده آنها چه تصمیمی می گیرد و این یک نوع ممیزی مردمی خواهد بود.

,

رشیدی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در صورتی که موضوع آبروی اشخاص در میان باشد و نیز مواردی که به حوزه انتخابیه برمی‌گردد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

,

وی افزود: به طور مثال اگر نماینده ای به وزیری رای مخالف دهد در صورتی که وی رای آورد ممکن است به حوزه انتخابیه آن  نماینده بدبین شود همچنین هنگام رای برای تایید یا رد فردی ممکن است مشکلات فردی و درگیری ایجاد شود.

,

وی خاطرنشان کرد: آنچه مردم در طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس باید بدانند این است که نمایندگان به چه طرح هایی رای داده اند که البته در همه دنیا نیز اینگونه است.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع بررسی جزیی تر سبب می‌شود به حاشیه برویم و این به صلاح مجلس نیست و دردی را از جامعه درمان نمی کند.

,

شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان کشور ضروری است

, شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان کشور ضروری است, شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان کشور ضروری است,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در بخشی از گفتگویی که با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز داشت، گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در مسائل کلان و اساسی کشور نظیر سی اف تی، اف آی تی اف و پارلمو ضروری است اما در مسائل کارشناسی لزومی دیده نمی‌شود.

, سید جواد حسینی کیا,

, ,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: در واقع هنگام طرح موضوعی که نمایندگان نسبت به ماده ای مخالفت یا موافقت می کنند جزئیات آن چندان مهم نیست.

, رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ,

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: به طور مثال طرح‌هایی نظیر جذب معلمین، پرستاران و محیط‌بانان موافقان و مخالفانی دارد و اگر نماینده‌ای با این طرح‌ها مخالفت کند به معنای ضدیت نمایندگان با آن جمع نیست بلکه نظر کارشناسانه خود را بیان می کند.

,

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در موضوعات کلان کشور که مسائل نظام به آن گره خورده ضروری است.

,

به گزارش مرصاد، با این تفاصیل باید گفت که طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس یکی از طرح های لازم در این‌ روزهاست که انتظار می رود مجلس فعلی از آزمون تصویب و اجرای آن سربلند بیرون بیاید.

,

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده و در زمان رای گیری این طرح چه اقداماتی صورت می گیرد و آیا نمایندگان رای مثبت خود را به این طرح مهم خواهند داد یا خیر؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه