اخبار داغ

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد؛

ارتقای ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان به ۳۵ میلیون تن/۱۳۰۰ میلیون دلار کالا به افغانستان و پاکستان صادر شد

ارتقای ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان به ۳۵ میلیون تن/۱۳۰۰ میلیون دلار کالا به افغانستان و پاکستان صادر شد
داود شهرکی گفت: امسال برای ۲۰ معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد و میزان ذخایر معدنی کشف شده به ۳۵ میلیون تن رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ داود شهرکی، رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: بالغ بر ۷۱ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۰۰ نفر امسال پروانه بهره‌برداری گرفتند که ۲۱ واحد در ایام دهه فجر با ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان های مختلف افتتاح شد.
 
وی ادامه داد: امسال برای ۲۰  معدن با ایجاد ۵۰۰ هزار تن ظرفیت جدید استخراجی پروانه اکتشاف صادر شد، ۳۵ میلیون تن میزان ذخایر معدنی کشف شده در سیستان و بلوچستان است، امید داریم که تا پایان سال ذخایر معدنی مس نیمروز به نتیجه برسد.
 
این مقام مسئول با اشاره به احیای ۱۲ معدن غیر فعال در سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: فراخوان سرمایه گذاری معدن طلا در سرجنگل نیز منتشر شد و به زودی سرمایه گذار احداث کارخانه فرآوری طلا در شهرستان میرجاوه مشخص می شود.

تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه معادن
 
وی افزود: مسیر دیگر که در راستای توسعه بخش معدن پیش رفت، خلع ید ۱۴۰ محدوده بود که دی ماه مزائده آن انجام و در این راستا بیش از ۱۰۰ درخواست ارائه و ۴۰ مورد در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن که شرایط لازم را داشت، واگذار شد که فرصت خوبی برای استان بود و سبب می شود تا بتوانیم در آینده شرایط سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

شهرکی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه تجارت کالا، اظهار کرد: سال گذشته هزار میلیون دلار کالا از مرزهای سیستان و بلوچستان به افغانستان و پاکستان صادر شد که این میزان امسال به هزار و سیصد و میلیون دلار افزایش یافت.

وی با اشاره به تامین میوه بازار شب عید نیز گفت: حدود ۸۰۰ تن سیب و پرتقال به منظور تنظیم بازار شب عید روانه استان شده و تا پایان هفته ذخایر تکمیل و در آستانه نوروز وارد بازار می شود.

قاچاق روغن؛ مقصر اصلی کمبود در بازار

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در حوزه روغن مشکل داشتیم که دلیل آن تفاوت زیاد قیمت روغن در ایران با بازار افغانستان و پاکستان است، نگرانی از بابت این است که بخشی از این کالا قاچاق می شود و خواهش ما از رسانه ها این است که در این راستا همکاری کنند تا از قاچاق این کالاها به کشورهای همسایه و ایجاد کمبود در بازار جلوگیری شود.

وی افزود: در حوزه کالای اساسی تا دی ماه در بازار التهابی نداشتیم، فقط برای چند کالا به دلیل اتفاق هایی که در کلان افتاد از جمله تامین ارز، در بخش روغن و نهاده های خوراک طیور کمبودهایی ایجاد شد که مشکلات رفع شده است.

شهرکی افزود: در همین راستا و به منظور رفع مشکلات مردم و تامین کالای اساسی در بازار، هشت هزار تن شکر تامین و توزیع و ۶ هزار و هفتصد تن برنج هندی با نرخ مصوب به بازار تزریق شد و برنج پاکستانی هم به زودی وارد می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه معادن, تسهیل شرایط سرمایه گذاری در حوزه معادن,
,
,
,
,
,
,
,
, قاچاق روغن؛ مقصر اصلی کمبود در بازار , قاچاق روغن؛ مقصر اصلی کمبود در بازار ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه