اخبار داغ

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد:

ماموریت نوروزی رئیس جمهور برای وزارت صمت/وفور کالاهای ضروری در بازار در شرایط سخت کشور

ماموریت نوروزی رئیس جمهور برای وزارت صمت/وفور کالاهای ضروری در بازار در شرایط سخت کشور
رئیس جمهور، وزارت صمت را موظف کرد با طراحی های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت ها اقدامات لازم را انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دویست و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در ابتدای این جلسه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تمهیدات ویژه برای تامین کالاهای ضروری و تثبیت و مدیریت قیمت قیمت کالاها متناسب با نیاز مردم در آستانه سال جدید ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور با تاکید بر اجرای کامل و سریع برنامه های تنظیم شده برای تامین کالا و مدیریت قیمت ها،گفت: از جمله جلوه های شکست دشمن در جنگ اقتصادی،  وفور کالاهای ضروری در بازار در شرایط سخت کشور بوده اما متاسفانه مدیریت قیمت ها به نحو مناسبی انجام نشده و به زندگی و  معیشت مردم فشار وارد کرده است.

,

روحانی تصریح کرد: دولت در اجرای تذکرات مقام معظم رهبری در مدیریت قیمت کالاهای اساسی، برنامه هایی را در نظر گرفته است که امیدوارم با همکاری اصناف و بخش خصوصی، به سرعت اجرایی شود و با سوء استفاده و گرانفروشی خاطیان برخورد شود.

,

رئیس جمهور در همین رابطه وزارت صمت را موظف کرد با طراحی های ویژه و سریع الوصول ضمن کوتاه کردن مسیر زنجیره تولید تا توزیع و عرضه گسترده میوه و مواد غذایی به همراه  شفافیت اطلاعات در ایام سال نو و همچنین ماه مبارک رمضان برای کاهش قیمت ها اقدامات لازم را انجام دهد.

,

روحانی افزود: شرایط جاری کشور بویژه وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ایجاب می کند اختلاف نظرها به حداقل برسد و امور کشور در سایه همصدایی و اجماع همه قوا مدیریت شود .

,

رئیس جمهور به موفقیت نظام در خنثی سازی توطئه دشمنان مبنی بر فروپاشی اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نباید با اقدامات، رفتارها و گفتارهایی که امنیت و اعتماد اجتماعی مردم را خدشه دار می کند، امواج مخرب و بدبینانه به سطح جامعه فرستاده شود.

,

در این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس بانک مرکزی گزارشی از روند رشد بخش حقیقی اقتصاد و کاهش انتظارات تورمی ارائه کرد.

,

بنا بر این گزارش، تولید کارگاه های بزرگ صنعتی که حدود ۷۵ درصد ارزش افزوده صنعت را تشکیل می دهد، در سه ماهه سوم سال  ۱۰.۷ درصد و در مجموع در ۹ ماهه سال حدود ۸ درصد رشد داشته است.

,

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: تسهیلات بانکی در ۱۰ ماهه امسال معادل یک میلیون و چهارصد هزار میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد آن سرمایه در گردش بوده است.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تاثیر افزایش هزینه های عمرانی دولت در سال ۹۹ را در رشد بخش حقیقی موثر دانست.

,

رئیس جمهور در این رابطه ابراز امیدواری کرد روند رشد مثبت اقتصادی تا پایان سال ادامه یابد.

,

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

,

روحانی با مثبت ارزیابی کردن تعامل دولت بامجلس شورای اسلامی برای تسریع در بررسی این لایحه، گفت: اگر تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ در ابتدا با برخی اختلاف سلایق و نظرات مواجه شد، اما در ادامه کار در نهایت تعامل و تفاهم سازنده دولت و مجلس برای لایحه بودجه در فضای بهتری انجام گرفت و امیدواریم با رفع اشکالات موجود مصوبات در شورای محترم نگهبان و ابلاغ به موقع آن زمینه ادامه رشد اقتصادی کشور در سال آینده نیز فراهم گردد. 

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه