اخبار داغ

چشم امید اقتصاد به شغل آباء و اجدادی؛

طرح‌های کشاورزی؛ کاتالیزور جهش تولید/ باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد

طرح‌های کشاورزی؛ کاتالیزور جهش تولید/ باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد
کشاورزی در ایران یکی از پتانسیل‌های موجود برای تحقق سیاست‌های کلی کشور از نظر تولید است که با توجه ویژه به این بخش می‌توان به اقتصاد کشور کمک بسیار زیادی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، کشاورزی در ایران یکی از پتانسیل های موجود برای تحقق سیاست های کلی کشور از نظر تولید است. با توجه ویژه به این بخش می توان کسب و کارهای مرتبط را رونق بخشید و هم به اقتصاد کشور کمک بسیار زیادی کرد.

کشاورزی قرن هاست که به عنوان یکی از مشاغل مهم مردم ایران شناخته می شود. میلیون ها خانواده بوده اند که در طی قرون گذشته در ایران معیشت خود را از طریق کشاورزی تامین کرده اند و این روزها هم خیلی ها از این راه هزینه های زندگی خود را تامین می کنند

ایران به دلیل جایگاه جغرافیایی خاصی که دارد، ظرفیت مناسبی برای تولیدات کشاورزی دارد به همین دلیل هم اجرای طرح های مرتبط با این بخش برای جهش تولید و کمک به کشاورزی بایستی همواره مورد توجه دستگاه های مرتبط با این بخش قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

هزینه دولت‌ها برای کشاورزی به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. هر اندازه که در این بخش سرمایه گذاری صورت بگیرد، درآمد بیشتری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

,

طرح جهش تولید در دیم‌زارها

, طرح جهش تولید در دیم‌زارها, طرح جهش تولید در دیم‌زارها,

افشین صفوی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: یکی از طرح هایی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد، طرح جهش تولید در دیم زارها است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در قالب طرح مذکور درصدد هستیم به ازای هر هکتار ۳ کیلوگرم کود ان پی کی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره ) به صورت رایگان به کشاورزان اعطا کنیم.

,

صفوی گفت: اکنون طرح جهش تولید در همه شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

,

وی عنوان کرد: در طرح جهش تولید کشت گندم، جو، نخود، علوفه دیم و گلرنگ مورد نظر است.

,

صفوی خاطرنشان کرد: اگرچه عمده کشت استان به محصولات اساسی مورد نیاز کشور اختصاص دارد اما برای برخی محصولات نظیر سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که قابلیت صادرات دارد،درصدد برنامه‌ریزی هستیم.

,

باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد

, باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد, باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد,

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصاد با مفید خواندن طرح جهش تولید اظهار داشت: بحث آیش زمین در مناطق دیم ظرفیت معطل مانده ای در کشور است.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود:در این ظرفیت کشاورزان یک سال گندم می کارند، یک سال زمین استراحت می کند و سال بعد محصول کشت می کنند که ظرفیتی معطل مانده و مطلوب است.

,

, ,

اوسطی تصریح کرد: باتوجه به محدودیت منابع آبی در کشور باید بتوانیم از آیش زمین بهره بیشتری ببریم.

,

وی عنوان کرد: باید ضریب وابستگی امنیت غذایی به آب را کاهش داد و به سمت و سوی دیم زارها پیش برد که طرح جهش تولید نیز در همین راستا اجرا می شود.

,

اوسطی گفت: طرح جهش تولید طرحی بسیار مطلوب است که باید از آن حمایت کرد.

,

به گزار‌ش مرصادنیوز، اجرای چنین طرح هایی بدون شک می تواند کمک خوبی به تولید داشته باشد تا که تولید هم به اقتصاد کمک کند.

,

در حقیقت باید گفت که با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در ایران، هر اندازه که طرح هایی به صورت موفق در حوزه تولید کشاورزی اجرا شود، می توان به اقتصاد کشور کمک بیشتری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه