اخبار داغ

فرماندار دنا مطرح کرد؛

ثبت ۲ هزار و ۶۳۵ واحد تخریبی شهری در سی‌سخت/ آوار برداری با قدرت و سرعت پیش می‌رود

ثبت ۲ هزار و ۶۳۵ واحد تخریبی شهری در سی‌سخت/ آوار برداری با قدرت و سرعت پیش می‌رود
عبد الحمید پناهی با بیان اینکه ۴۰ درصد از آواربرداری‌های در شهر زلزله زده سی سخت انجام شده است گفت: ۱۰۹ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در این شهر در حال کار هستند که تا هفته آینده ۵۰ دستگاه نیز به آنها افزوده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت شهر زلزله زده سی سخت گفت: تا این لحظه بیش از چهار هزارو ۸۵۰ تخته چادر در شهر سی سخت توزیع و همچنین وسایل گرمایشی نیز در حد توان بین مردم تحویل داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با بیان اینکه کمتر خانه ای در شهر سی سخت می توان یافت که سیستم گرمایشی نداشته باشد افزود: با توجه به بارش باران پلاستیک و فوم نیز در اختیار زلزله زدگان قرار داده می شود.

,

فرماندار شهرستان دنا تصریح کرد: در بحث کانکس دولت با توجه به تجربه کرمانشاه رویه را تغییر داده و عنوان شده به جای تحویل کانکس ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض به ساکنین منازل تخریبی و غیر قابل سکونت داده می شود تا این افرد بتواند با این پول منزلی برای خانواده خود اجاره کند.

,

پناهی در ادامه تصریح کرد: ستاد فرمان امام خمینی(ره) 100 عدد کانکس ۹ متری به ما تحویل داد که ما نیز این کانکس ها را به روشنایی و موکت تجهیز و به خانواده های که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد یا بنیاد شهید هستند با اولویت های که خود این ارگان ها اعلام می کنند تحویل می دهیم.

,

او همچنین از تحویل کانکس به ۲۵ خانوار دارای شرایط اعلام شده خبر داد و ابراز داشت: این کانکس ها به صورت کمپی در دو قسمت شهر قرار گرفته اند.

,

فرماندار دنا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ساماندهی و نیاز شهر به سرویس های بهداشتی عمومی گفت؛ برای این موضوع یک کانکس بزرگ سرویس بهداشتی عمومی در مرکز شهر نصب و سرویس های عمومی نیز ساماندهی شده است.

,

پناهی با اشاره به سرعت در آوار برداری واحدهای تخریب شده شهر سی سخت در زلزله اخیر گفت: در موقعیت زمانی کنونی ۱۰۰ واحد منزل مسکونی در شهر سی سخت در حال آوار برداری و کار آوار برداری 40 واحد  در روز های گذشته به اتمام رسیده است.

,

 وی خاطر نشان کرد: ۱۰۹دستگاه ماشین الات در شهر زلزله زده سی سخت در حال کار آواربرداری هستند که شهر را به سه قسمت تقسیم و هر قسمت نیز 5 ناظر دارد.

,

و همچنین قرار است ۵۰ دستگاه ماشین الات سنگین دیگر نیز برسد که ما  در حال برنامه ریزی برای محل اسکان آنها هستیم.

,

فرماندار دنا از تشکیل دو هزارو ۳۴۹ پرونده خبر داد و گفت: در سطح شهر سی سخت بیش از دو هزار و ۶۳۵واحد تخریبی و شهری ثبت در سامانه شده که  اینها باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند.

,

این مسئول در خصوص میزان واحد های خسارت دیده در روستاها شهرستان دنا نیز گفت: در شهر پاتاوه نیز ۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که در مجموع تعداد و احد های روستایی خسارت دیده بیش از ۶۵۱ واحد جهت بازسازی ثبت در سامانه شده است.

,

پناهی در پایان در خصوص هتل گردشگری دال دنا نیز گفت: برای دال دنا نیز اعلام خسارت شده  که این موضوع را نیز ما به مقامات مربوطه ارسال و در دستور کار قرار دارد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه