اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد؛

خراسان شمالی؛ میزبان ۲۷ عنوان برنامه در دهه شهید

خراسان شمالی؛ میزبان ۲۷ عنوان برنامه در دهه شهید
سید عابس حسینی با بیان اینکه مجموع برنامه‌های پیشنهادی دهه شهید به صورت سراسری است، گفت: بخشی از برنامه‌ها بومی‌سازی شده که حول ۲۷ برنامه در آستانه سه رویداد مهم پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا، سید عابس حسینی در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های دهه شهید اظهار داشت: برنامه های امسال به مناسبت دهه شهید  از ۱۲ تا ۲۲ اسفند به علت شیوع ویروس کرونا متمرکز و در فضای مجازی و رسانه برگزار می شود.

وی افزود: مجموع برنامه های پیشنهادی این دهه به صورت سراسری بوده که بخشی از آن بومی سازی شده و حول ۲۷ برنامه در آستانه سه رویداد مهم پیش بینی شده است.

این مقام مسئول افزود: اولین برنامه در روز ۱۹ اسفند مصادف با روز کنگره گرامیداشت ۱۷هزار شهیده زن در قالب تقدیر از خانواده ۵شهیده زن و جانباز و ۲۰رزمنده دفاع مقدس در محل سالن شهدای دولت برگزار می شود.

حسینی افزود: در روز ۲۸ اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، دیدار با جانبازان و والدین شهدا به اتفاق مسئولین استانی انجام می شود و پیش بینی ما این است که حداقل از ۵۰۰ خانواده دیدار صورت بگیرد.

حسینی گفت: از دیگر برنامه ها، غرص درخت در منزل یا روبروی منزل شهید و جانبازان و پلاک گذاری به یاد آن شهید و جانباز است.

وی ادامه داد: در روز ۲۱ اسفند، تمامی قبور شهدا در سطح استان عطرافشانی و گل باران خواهند شد و همچنین تعویض پرچم و تصویر شهدا انجام می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: روز گذشته مصادف با روز درختکاری، فرزندان شاهد به اتفاق پرسنل بنیاد شهید در محل پارک دوبرار شهرستان بجنورد به یاد شهیدان مراسم کاشت درخت داشتند.

حسینی افزود: از دیگر برنامه های بنیاد شهید در دهه شهید، برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان آیات لاله ها با موضوع ایثار و شهادت است که به صورت سراسری در تمام کشور، در سایت نوید شاهد، برگزار می شود.

وی برگزاری فرخوان یادمان و المان شهری لشکر فرشتگان تاریخ ساز، با انتخاب طرح برتر جهت اجرا در میادین، پارک ها و معابر  در سایت نوید شاهد، همچنین برگزاری پویش اهدای خون در روز ۲۰اسفند، توسط کارکنان بنیاد شهید به صورت متمرکز و نمادین در محل مرکز اهدای خون استان را بخشی دیگر از برنامه های این دهه برشمرد.

تجلیل و تقدیر از خانواده دو شهید کارمند بنیاد شهید، نامگذاری حداقل ۲ معبر یا میدان به نام شهیدان، حضور زنان ایثارگر در سیمای اترک، تولید نماهنگ و موسیقی های فاخر با موضوع ایثار و شهادت، برگزار مسابقه نقاشی و انشا نویسی بین دانش آموزان، خاطره نگاری جانبازان ۷۰ درصد و همسران آنها، اجرای تئاتر و سرود خیابانی، یادوراه شهدای روحانی و گمنام که در روز ۱۹ اسفند در اسفراین برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری بجنا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

همچنین تجلیل از ۲۰ برگزیده مسابقه کتابخوانی، خاطرات در روز ۲۰ اسفند، کمک مومنانه خادمین و فرزندان شهدا و همچنین کارمندان بنیاد شهید، کوهنوردی جانبازان  به صورت متمرکز در شهرستان مانه و سملقان از دیگر برنامه های پیش بینی شده بنیاد شهید استان برای این دهه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی افزود: از دیگر برنامه‌های این دهه اعزام خانواده شهدا به مشهدالرضا به تعداد ۱۰۰نفر است.

حسینی با بیان این که برنامه هایی در آینده برای خانواده شهدا و ایثارگران داریم افزود: در آستانه سال جدید در ۶ شهرستان شیروان، بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم، اراضی مسکن با متراژ هفت هکتار به ایثارگران واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برآورد ما این است که بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰نفر را در اولویت اول پوشش بدهیم و این اراضی به جانبازان بالای۲۵درصد و خانواده های شهدا و جانبازان تعلق می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در کنار این اراضی وام به میزان ۱۲۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به افرادی که تا به حال دریافت نکرده اند اهدا می شود.

حسینی خاطرنشان کرد:  برای ایثارگران یک مرکز اردویی و استراحتگاهی در محل باباامان بجنورد به متراژ ۵هکتار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه