اخبار داغ

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان؛

۶۰ درصد کانون‌های مساجد خراسان شمالی در مناطق حاشیه و روستایی مستقرند

۶۰ درصد کانون‌های مساجد خراسان شمالی در مناطق حاشیه و روستایی مستقرند
هاشم شیرازیان گفت: ۳۹۳ کانون در سطح استان خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ درصد کانون ها در مناطق حاشیه شهرها و روستاها قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: سال جاری با بحران هایی که کرونا به همراه داشت، برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در قالب فضای مجازی ارائه شد و باتوجه به رعایت پروتکل های بهداشتی تجلیل صورت نگرفت.

شیرازیان با بیان اینکه در سال جاری برنامه ها با رویکرد شهرستان محور مدنظر قرار گرفته اند، گفت: براین اساس کانون هایی که فعالیت مجازی داشته اند در سایت بچه‌های مسجد تحت عنوان طرح ایران قوی، ۴۸ برنامه در بخش های مختلف عنوان شد که فرصتی برای کانون های مساجد جهت انجام فعالیت های مجازی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درسال گذشته کانون ها در هشت آیتم سنجیده می شدند که خراسان شمالی در موضوع شاخص رسانه و فضای مجازی رتبه برتر را کسب کرد، گفت: لازم به توجه است که سال جاری نیز با برگزاری داوری نهایی، یکی از استان های کشور به عنوان پایتخت فهمای ایران تعیین می شود.

شیرازیان با بیان اینکه هر کانون دارای یک صفحه اختصاصی برای ارائه فعالیت هایشان هستند، گفت:  قطعا راه اندازی سایت بچه های مسجد با هدف زیست بوم کانون های مساجد و فعالیت های کانون ها بوده که در فضای مجازی یکپارچه سازی و تعامل را داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری دورههای آموزشی و آزمون برای  ۶ هزار و ۵۲۴ نفرطی سال جاری خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ روستا در طرح روستاهای دوستدار کتاب شرکت داشتند، افزود: خراسان شمالی به صورت سه سال متوالی در حوزه ترویج کتاب و کتاب خوانی روستا و عشایر در طرح روستاهای دوستدار کتاب جایزه استمرار را دریافت می کند، که روستاهای بزنک، قلعه خان، اسفیدان، ارکان، زوارم و طبر در موضوع طرح های ابتکاری حوزه کتاب جایگاه برتر را کسب کردند.

وی از شرکت یک هزار و ۹۰۰ روستا در طرح روستای دوستدار کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: در این مرحله دو روستای ارکان و دشت از استان خراسان شمالی در بین ۵۵ روستا در کشور به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

شیرازیان یادآور شد: لازم به ذکر است که روستاهایی که در طرح روستای دوستدار کتاب موفق به کسب جایگاه و رتبه برتر کشوری می شوند، در سال گذشته به هر روستا مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی و ۵۰ میلیون تومان در قالب تجهیزات اختصاص داده شد.

وی گفت: همچنین جشنواره ملی روح مقاومت در موضوعات مختلف عکس نوشت، کلیپ، دلنوشته با موضوع شهدا که ۲۰۲ اثر از استان خراسان شمالی به این جشنواره ارسال شده است.

این مقام مسئول از فعالیت ۲۴۲ کتابخانه مخزن دار در محل کتابخانه های کانون مساجد استان خبر داد و گفت: ۳۹۳ کانون در سطح استان خراسان شمالی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ درصد در مناطق حاشیه شهرها و روستاها قرار دارند.

وی با بیان اینکه براساس قانون تا پایان برنامه پنجم باید تمام مساجد شهری و مساجد روستایی بالای دو هزار نفر کانون مساجد را تاسیس کرده باشند، گفت: در موضوع روستا تنها براساس شرایط ذکر شده، ۱۰ روستای فاقد کانون هستند.

شیرازیان خاطرنشان کرد: علاوه بر این استاندار خراسان شمالی وعده داده است که کانون هایی که تا ۱۸ اسفند ماه ۹۹ تاسیس شوند مبلغ ۱۰ میلیون تومان از سمت استان کمک دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه