اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد؛

مهارت‌آموزی زندانیان، زمینه اصلاح رفتار و ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم می‌کند

مهارت‌آموزی زندانیان، زمینه اصلاح رفتار و ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم می‌کند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندان مرکزی زنجان اظهار داشت: این مراکز طبق تفاهمنامه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کل استان‌ها افتتاح و دایر خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اهداف مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندانیان خاطرنشان کرد: نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرای مشاوره برای نظارت و پایش، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جهت توانمندسازی در دوران محکومیت و اشتغال‌پذیری پس از آن و همچنین جهت بازدارندگی از ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان، مهمترین اهداف ایجاد این مراکز است.

,

انصاری با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیش از این نیز برای زندانیان ارائه می‌شد، افزود: ایجاد مراکز مهارت‌آموزی، آموزش‌ها را کانالیزه و هدفمندتر می‌کند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص نحوه فعالیت مرکز مهارت‌آموزی گفت: ابتدا نیازسنجی شده و مشاوره می‌شوند و سپس دوره‌های مقرر در قالب دوره‌های مهارتی از طریق مربیان درون‌سازمانی یا برون‌سازمانی و یا مربیان افتخاری ارائه می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در پایان دوره‌ها طبق فرآیند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مهارت‌آموزان، آزمون به عمل می‌آید، اظهار داشت: در صورت موفقیت و کسب امتیاز لازم در این آزمون‌ها گواهی حضور در دوره یا گواهی مهارت برای مهارت‌آموزان صادر می‌شود.

,

انصاری افزود: در صورتی که مهارت‌آموزان دارای سواد پایینی باشند، گواهی حضور و در صورت کامل بودن سواد، گواهی استاندارد بین‌المللی مهارت صادر می‌شود.

,

وی تصریح کرد: هر 2 گواهی مذکور برای اشتغال مهارت‌آموزان بعد از دوران محکومیت، کمک می‌کند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص رشته‌ها و دوره‌هایی که ارائه خواهند شد، گفت: دوره‌های آموزشی بر حسب نیاز خواهد بود و پس از نیازسنجی، دوره‌ها در حوزه‌هایی که متقاضی بیشتری داشته باشد در بخش آقایان و بانوان ارائه می‌شود.

,

انصاری تاکید کرد: فراگیری آموزش‌های مهارتی مددجویان با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال می‌تواند اصلاح رفتار آن‌ها برای ورود به جامعه پس از آزادی را نیز فراهم آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه