اخبار داغ

سیر تا پیاز شهر کرمان در گفتگوی اختصاصی با شهردار؛

طرح کمربند سبز ناموفق بود/ قوس پل تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام در جهان کم نظیر است

طرح کمربند سبز ناموفق بود/ قوس پل تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام در جهان کم نظیر است
مهران عالم زاده گفت: طبق اعلام پیمانکار شعاع قوسی که در این پل اجرا شده است در جهان بی سابقه است و از لحاظ فنی یک پروژه تکنیکال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سید مهران عالم زاده شهردار کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن پاسخ به سئوالات مخاطبین درخصوص عملکرد یک سال گذشته، پروژه های و مسایل شهر کرمان صحبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

پرداخت بدهی ها

, پرداخت بدهی ها, پرداخت بدهی ها,

عالم زاده به خبرنگار راه آرمان گفت: نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان بدهی معوقه به گروه های مختلف مانند فروشندگان مصالح و بیمه داشت که هم اکنون این بدهی ها پرداخت شده است.

,

وی در خصوص راهکارهای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری کرمان ابراز کرد: لوایح شهرسازی و درآمدی شهرداری کرمان حدود ۱۲ سال بدون تغییر بود اما براساس تجربیات دیگر شهرداری ها اصلاح شد تا منابع پایدارتری برای درآمد شهرداری ایجاد شود.

,

شهردار کرمان با بیان اینکه باید بودجه شهرداری کرمان به ۲ هزار میلیارد تومان برسد، مطرح کرد: شهری که درآمد خوب داشته باشد بی شک خدمات خوبی هم ارایه خواهد داد و این کار با مشارکت شهرداری، شورای شهر و مردم امکان پذیر است.

,

سیستم پرداخت عوارض وجود ندارد

, سیستم پرداخت عوارض وجود ندارد, سیستم پرداخت عوارض وجود ندارد,

عالم زاده  با اشاره به اجرای طرح ممیزی، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی شهر کرمان نبود سیستمی است که وضعیت پرداخت عوارض نوسازی و خدمات شهری را محاسبه و دریافت کند.

,

وی ادامه داد: با اجرای این طرح کلیه املاک و اصناف ممیزی می شوند تا شهرداری بتواند برای آنها قبض صادر کند.

,

شهردار کرمان تصریح کرد: در برخی از شهرها بیش از ۱۰ سال است که این طرح اجرایی شده است اما شهرداری کرمان هنوز این ساختار را ندارد.

,

, ,

عالم زاده با بیان اینکه برخی افراد ۲۰ سال است که عوارض شهرداری را نپرداخته اند، اظهار کرد: متاسفانه هیچ ضمانت اجرایی برای پرداخت عوارض شهرداری وجود ندارد و تنها در زمان خرید و فروش املاک پرداخت عوارض شهرداری الزامی می شود.

,

شهردار کرمان ادامه داد: البته براساس قانون اگر ملکی عوارض شهرداری پرداخت نکند، آب و برق آن قطع می شود اما به دلیل شرایط اقتصادی کنونی این عمل انجام نمی شود.

,

مردم شهر را از آن خود بدانند

, مردم شهر را از آن خود بدانند, مردم شهر را از آن خود بدانند,

عالم زاده با بیان اینکه باید مردم را در مباحث خدماتی شهری دخیل هستند، گفت: تنها راه وصول مطالبات شهرداری فرهنگ سازی این عرصه در بین شهروندان است.

,

وی تصریح کرد: شهروندان بدانند که اگر هزینه ای پرداخت می کنند متعاقب آن خدمات دریافت خواهند کرد.

,

شهردار کرمان خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری کرمان در حال حاضر منابع مالی پایداری دارد که می تواند هم حقوق  و دستمزد های خود را به روز پرداخت کند و هم برای اجرای پروژه های خود با دست باز عمل کند.

,

فروش تراکم غیرقانونی نیست

, فروش تراکم غیرقانونی نیست, فروش تراکم غیرقانونی نیست,

عالم زاده در خصوص صدور پروانه های ساخت و ساز توسط شهرداری به خبرنگار ما، گفت: در چارچوب قوانین شهرداری ها می توانند فروش تراکم داشته باشند و اینکه برخی اعلام می کنند که فروش تراکم غیر قانونی است، درست نیست.

,

وی با بیان اینکه اگرچه بهتر این هست که شهرداری ها درآمد پایدار تری داشته باشند تا این ضابطه تقلیل پیدا کند، ابراز کرد: اگرچه یک لایحه برای درامد پایدار شهرداری ها نوشته شده اما این قانون به اندازه کافی درآمد پایدار برای شهرداری ها ایجاد نمی کند و مجلس و دولت باید قوانین بهتری برای این کار بنویسند.

,

, ,

شهردار کرمان تشریح کرد: به دلیل تغییرات گسترده قیمت ها، پیمانکاران چندان تمایلی به عقد قرارداد ندارند.

,

عالم زاده با بیان اینکه کرمان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده است، تشریح کرد: کرمان برنامه هایی با محوریت کودک پیش بینی کرده است که از جمله آن این است که برای کودکان ۵ پارک تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

,

طرح کمربندسبز ناموفق بود

, طرح کمربندسبز ناموفق بود, طرح کمربندسبز ناموفق بود,

شهردار کرمان در خصوص طرح کمربند سبز ابراز کرد: برای اجرای کمربند سبز در برخی نقاط دولت ها باید هزینه ای را در اختیار شهرداری قرار دهد تا زمین هایی که مالکیت شخصی دارند، تملک شوند.

,

عالم زاده با بیان اینکه اجرای کمربند سبز موفقیت آمیز نبوده و نتوانسته است از حاشیه نشینی جلوگیری کند، گفت: با این وجود در مناطقی از منطقه ۴ شهر کرمان که زمین ها دولتی است، یک کانال حفر شده تا کسی با فروش اراضی دولتی از مردم کاهبرداری نکند.

,

حق پساب شهرداری کرمان پرداخت نمی شود

, حق پساب شهرداری کرمان پرداخت نمی شود, حق پساب شهرداری کرمان پرداخت نمی شود,

شهردار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما که مسئولان سابق اعلام کرده بودند که برای آبیاری کمربند سبز از پساب شهری استفاده می شود، تشریح کرد: هم اکنون برای آبیاری فضاهای سبز اقدام به حفر چاه حفر و گسترش شبکه لوله آب خام شهر کرده ایم.

,

وی ادامه داد: با وجود مصوبه وزارت نیرو برای استفاده شهرداری از پساب شهری، شرکت آب و فاضلاب با عقد قراردادی تمام حق انتفاع از آب و فاضلاب شهر کرمان را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است و عملا حق شهرداری را از بین برده است.

,

عالم زاده تصریح کرد: در حال مذاکره هستیم تا این آب در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا پس از تصفیه برای مصارف آبیاری عرصه های شهر کرمان استفاده شود.

,

وی اذعان کرد: شهرداری برای کاهش مصرف آب از کاشت گسترده چمن خودداری کرده ایم و در عوض پروژه های پیاده راه را جایگزین کرده ایم.

,

شهردار کرمان در خصوص آرامستان جدید کرمان گفت: اولین گلبرگ آرامستان جدید کرمان، ابتدای فروردین ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

,

افتتاح پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام

, افتتاح پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام, افتتاح پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام,

عالم زاده با اعلام این خبر که تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام درعید مبعث افتتاح خواهد شد، بیان کرد: این پروژه به طول 2.5 کیلومتر و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

,

, ,

وی ادامه داد: طبق اعلام پیمانکار شعاع قوسی که در این پل اجرا شده است در جهان بی سابقه است و از لحاظ فنی یک پروژه تکنیکال است.

,

اوقاف در اجرای بزرگراه شهید سلیمانی همکاری لازم را ندارد

, اوقاف در اجرای بزرگراه شهید سلیمانی همکاری لازم را ندارد, اوقاف در اجرای بزرگراه شهید سلیمانی همکاری لازم را ندارد,

شهردار کرمان به احداث بزرگراه شهید سلیمانی اشاره و اظهار کرد: به دلیل عدم همکاری مالکین و به خصوص اداره اوقاف سرعت اجرای پروژه پایین است.

,

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا شهریور سال آینده و افتتاح پل شهدای خلبان بخش اول این بزرگراه اجرا شود.

,

حذف دوربرگردان ها با نظر شهرداری نیست

, حذف دوربرگردان ها با نظر شهرداری نیست, حذف دوربرگردان ها با نظر شهرداری نیست,

شهردار کرمان در پاسخ سوال شهروندان درباره حذف دوربرگردان ها، گفت: اقداماتی مانند حذف دوربرگردان ها و یا ایجاد سرعتکاه در بلوار ها مصوبه شورای ترافیک بوده و شهرداری تنها مجری مصوبات است.

,

وی درخصوص مشکل پارک خودرو در کرمان ابراز کرد: به دنبال ایجاد پارکینگ های رو باز و سر پوشیده هستیم و اولین پارکینگ مکانیزه هم در خیابان ابن سینا به زودی اجرا می شود.

,

عالم زاده با اشاره به عدم علاقه مندی سرمایه گذاران به ساخت پارکینگ، تصریح کرد: اجاره ساعت پارکینگ به نسبت قیمت زمین افزایش نداشته، بنابراین سرمایه اولیه مورد نیاز برای پارکینگ، چند برابر اجاره آن است که عملا به صرفه نیست.

,

وی ادامه داد: با اجرای طرح هایی مانند اجاره ۹۹ ساله زمین یا ساخت مشارکتی به دنبال ایجاد مشوق برای سرمایه گذاری در ساخت پارکینگ هستیم.

,

تلاش برای نوسازی حمل و نقل کرمان

, تلاش برای نوسازی حمل و نقل کرمان, تلاش برای نوسازی حمل و نقل کرمان,

شهردار کرمان در ادامه به حوزه حمل و نقل شهری اشاره کرد و گفت: در بدو ورود به علت مشکلات فراوانی که شهر کرمان در خصوص حمل و نقل عمومی داشت ۶ دستگاه اتوبوس دست دوم را خریداری کردیم زیرا منابع مالی مناسبی نداشتیم به خرید دست دوم اکتفا کردیم، بنابراین در حال حاضر۷۳ دستگاه اتوبوس را کاملا نوسازی کرده ایم و ۲۰ دستگاه اتوبوس نو را نیز با قیمت ۶۳ میلیارد تومان بعد از 10 سال به ناوگان حمل و نقل استان اضافه کردیم.

,

وی با بیان اینکه به دنبال چاپ اوراق مشارکت هستیم ، ابراز کرد: درصورت تحقق آن ۳۰ دستگاه اتوبوس نو خریداری و به نظام حمل و نقل اضافه خواهد شد.

,

شهردار کرمان با اعلام اینکه به دنبال حذف تاکسی های پیکان و پژو هستیم، اظهار کرد: به علت گران شدن خودرو و عدم رشد نرخ کرایه های مسافر این برنامه به مشکل خورده است.

,

, ,

عالم زاده به برنامه های اجرایی شده درحوزه عمرانی سطح شهر اشاره و گفت: تکمیل ۶ پروژه بزرگ عمرانی شامل تقاطع های ولیعصر، شهید الله دادی، زیر گذر آزادی، شهید بادپا و ساختمان مرکزی شهردار، ساخت ۵۴ بوستان، بهره برداری از ۵ پیاده راه سلامت و راه اندازی اولین مرکز مانیتورینگ شهری از جمله اقدامات شهرداری کرمان بوده است.

,

برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی

, برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی, برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی,

شهردار کرمان به برگزاری اولین سمپوزیوم مجسمه سازی در بهار ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: در جهت تقویت فرهنگ و استفاده از جوانان و اساتید برجسته برای اجرای طرح های نخبگانی این جشنواره برگزار می شود که صرفا متعلق به کرمان نیست و حتی شرکت کننده های خارجی نیز دارد که حضور افراد سرشناس ایرانی نیز می تواند نقطه عطفی در عرصه شناخت کرمان به جهان و بعضا استفاده از این آثار در زیبا سازی شهری باشد.

,

عالم زاده اذعان کرد: در شهرداری کرمان طرح همکاری با دانشگاه رقم خورد است و هیچکدام از طرح هایی که در شهرداری مطرح می شوند بدون مطالعات تحقیقاتی در عرصه دانشگاه اجرایی و حتی تدوین نمی شوند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شهرداری یک طرح جامع برای پیشبرد اهداف خود دارد که هر شهرداری می تواند بخشی از آن را اجرایی کنند و دیگر شخصی نگری در این عرصه وجود نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه