اخبار داغ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

کارآفرینان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی/در گام دوم باید «انقلاب اقتصادی و فرهنگی» شکل بگیرد

کارآفرینان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی/در گام دوم باید «انقلاب اقتصادی و فرهنگی» شکل بگیرد
سرلشکر رضایی گفت: کارآفرینان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی هستند و باید در گام دوم باید انقلاب اقتصادی و فرهنگی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سرلشکر محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جلسه هم اندیشی کارآفرینان و فعالان اقتصادی لرستان اظهار داشت: باید محرومیت های استان دیده شود، حادثه تلخی با آن مواجه هستیم، دلیلش این است که ملت ایران خیز بلندی برای احیا برداشته ولی به سنگری به نام اقتصاد که رسیده، متوقف شده و از داخل و خارج بمباران می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: گام اول را بلند و قوی در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و دفاعی برداشتیم اما در گام دوم که تحول و انقلاب اقتصادی و فرهنگی باید صورت گیرد، به شدت مردم اذیت می شوند و سربازان و فرماندهان این جبهه که شما کارآفرینان هستید، نه تنها حمایت نمی شوید بلکه شماتت هم می شوید.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کارآفرینان در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، تصریح کرد: امروز به جای شور و حمایت از کارآفرینان کشور که خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی است، نه تنها صورت نمی گیرد بلکه کاری می شود که یا دست و پای اینها بسته شود یا اینکه یک شبه بخشنامه ای صادر می شود و اوضاع صادرات را بهم می ریزد.

, , ,

رضایی عنوان کرد: دیپلماسی اقتصادی کشور جزء ضعیف ترین دیپلماسی کشورهای دنیاست، رایزنان اقتصادی ما در کشورهای دیگر چه کمکی می کنند؟ رایزنان اقتصادی چه اطلاعاتی می دهند؟ چه دعاوی حقوقی در کشورهای دیگر را که رخ می دهد کمک می کنند؟ یا دستی در کار است که با دشمنانی که ما را محاصره کرده همکاری می کند و یا فهم کافی نیست و جهل عمیقی در این گام دوم وجود دارد.

,

وی بیان کرد: هم جعل است و هم دست هایی در کار است، نمی گویم مسئولان دولت آگاهانه این کار را می کنند اما نفوذی که در اقتصاد و بورس است نمی گذارد اقتصاد راه بیفتد ولی مصمم هستیم و اجازه نمی دهیم روند تخربیی ادامه یابد و آسیب جدی به اداره و امنیت ایجاد شود، در برنامه هفتم باید تصمیم جدیدی بگیریم که سیاست کلی برنامه هفتم، مبداء تحولاتی در اقتصاد باشد.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انتظار داریم شما کارآفرینان بیشتر کمک کنید، مثلا همین پتروشیمی و چیزهایی دیگر که در داخل کشور تولید می شود و روز به روز در حال افزایش قیمت است، افزایش نهاده ها و دیگر موارد را مشاهده می کنیم، هر تن گندم را 250 دلار می خرند و 4200 می دهند ولی کشاورز هزینه گندم سه هزار تومان می دهد و 4200 تومان می فروشند، ارز ارزان ما می رود و تو سر مال خودمان می زند.

,

رضایی با اشاره به میزان صادرات در سال گذشته خاطرنشان کرد: صادرات در سال 98 میزان 41 میلیارد دلار و واردات 43 میلیارد دلار بوده ولی از نظر وزنی واردات از خارج 25 درصد وزنی صادرات بوده و معلوم است صنعت حمایت نمی شود.

,

وی با اشاره به اینکه لرستان بهترین مراتع و آب و هوا را دارد گفت: باید برای توسعه و رونق، فناوری و صنعت وارد شود و باید صنعت را با زندگی مردم هدفمند کرد.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر هدفمندی و زنجیره ارزشمند کسب و کارها افزود: زنجیره ارزش کالایی و کسب و کارها مواردی هستند که کسب و کارها از بزرگ تا خرد به صورت زنجیره وصل شده و بسیاری از روستاها می توانند مثلا گاوداری داشته باشند و به یک مرکز بزرگتر وصل باشند، سپس به صنایع غذایی و بسته بندی و صادرات برسد، در واقع یک رقابت هویتی و استانی را باید درست کرد که انگیزه اجتماعی و فرهنگی را به اقتصاد اضافه کنیم و بعد شاهد جهش در استانها خواهیم بود.

, , ,

رضایی اظهار داشت: باید در برنامه هفتم تحولاتی را شروع کنیم و اولین مورد، تحول ایالت های اقتصادی است البته دولت سیاست می دهد، نظارت می کند و نه اینکه سپرده ها در بانک جمع شود و بانک و صنعت و همه چیز پیچیده شود بلکه باید این روابط کنترل شود.

,

وی بیان کرد: ایالتی کردن اقتصاد کشور بسیار مهم است، 15 سال است این ایده مطرح می شود و با عملیاتی کردن آن تحول رخ می دهد که اگر دولتی کارآمد روی کار آید و با تلاش می توان محرومیت از چهره لرستان خارج شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه