اخبار داغ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

صنعت در کشور هدفمند نیست/ بی‌توجهی عمیقی به لرستان شده است

صنعت در کشور هدفمند نیست/ بی‌توجهی عمیقی به لرستان شده است
سرلشکر رضایی گفت: متاسفانه صنعت در کشور هدفمند نیست به طوری که کشاورزی باید با صنعت آمیخته باشد و لازم است صنعت کشاورزی را جزئی از کشاورزی محسوب کرد تا زنجیره ارزش آن به طور کامل دیده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سرلشکر محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: ما امروز در کشور به دنبال تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم نظام هستیم و یکی از دلایل سفر من به استان لرستان این است که دیگر نمی خواهیم در اتاق های در بسته در تهران بفهمیم مشکل چیست و نمی خواهیم صرفا با آمار و گزارش هایی که با واسطه ها تهیه می شود سیاست های کلی را تدوین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

وی با اشاره به بی توجهی عمیق به لرستان افزود: از زمان ورود به استان، مسائل زیادی را شنیده ام که باید برای آن فکری کرد زیرا استان لرستان حقیقتا مورد یک بی توجهی عمیق قرار گرفته است البته  به آن معنا نیست که دولت مردان سطح عالی نخواسته اند کاری انجام دهند بلکه وضعیت اداری و بودجه بندی و برنامه ریزی در کشور به گونه ای است که اول به تهران و بعد به چندین استان و سپس به سایر استانها توجه می شود.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: استانهای زاگرس نشین عقب افتادگی مفرطی دارند که به دنبال یک فکر اساسی برای آنها هستیم.

, , ,

رضایی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد عنوان کرد: موضوعات مطرح شده در این جلسه در شورای برنامه ریزی جمع بندی و برای استفاده در سیاست های کلی برنامه هفتم به مرکز ارسال شود، در پیشرفت استان لرستان دو نوع فرصت باید در نظر گرفته شود یکی فرصت های ملی و دیگری فرصت های محلی و بومی است.

,

وی بیان کرد: لرستان از نظر موقعیت جغرافیایی و پدافند غیر عامل می تواند یک بارانداز مناسب برای بنادر جنوب باشد که این یک فرصت ملی مناسب برای استان است و در لرستان تنها نمی توان از فرصت های ملی بهره جست و باید استفاده از فرصت های بومی نظیر توسعه دامپروری و کشاورزی، تولید گیاهان دارویی و … مد نظر باشد.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اساس ارزش آفرینی فرصت ها هستند زیرا ارزش آفرینی و تولید ثروت از فرصت شروع می شود و باید فرصت های منطقه ای لرستان کشف شود.

,

رضایی با اشاره به لزوم هدفمند بودن صنعت در کشور گفت: متاسفانه صنعت در کشور هدفمند نیست به عنوان مثال کشاورزی ما باید با صنعت آمیخته باشد و لازم است صنعت کشاورزی را جزئی از کشاورزی محسوب کرد تا زنجیره ارزش آن به طور کامل دیده شود.

,

وی اظهار داشت: لزوم تدوین یک برنامه مشخص و هدفمند در جهت توسعه و سرمایه گذاری پایدار در جهت رفع فقر ضروری بوده و لازم است صنایع متناسب با زندگی مردم و فرصت های بومی و ملی طراحی شده تا با توجه به آماده بودن زیرساخت ها و با هدف افزایش تولید و گسترش میزان صادرات اقدام شود.

,

رضایی افزود: در تصویب این طرح نهایت تلاش خود را انجام داده تا این هدیه را برای مردم استان لرستان داشته باشیم.

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه