اخبار داغ

پیامک های عجیب؛ هزینه مراقبت از بیمار کرونایی ۴۰۰ هزار تومان

پیامک های عجیب؛ هزینه مراقبت از بیمار کرونایی ۴۰۰ هزار تومان
بر طبق ادعای شرکت‌های ارائه دهندگان خدمات پزشکی و پرستاری در منزل که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند، این شرکت‌ها تمام امکاناتی که برای یک بیمار مبتلا کرونا لازم است، از جمله دستگاه اکسیژن و.... را دارند؛ این در حالی است که تعدادی از بیمارستان‌های در کشور دچار کمبود چنین امکاناتی هستند و گاهی مجبورند برای درمان بیمار خود دستگاه‌هایی را از بیمارستان‌های دیگر قرض کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بیش از یکسال است که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و موجب تعطیلی و یا کسادی بسیاری از مشاغل در کشور شده است و این در حالی است که این بیماری برای تعدادی از مشاغل خوب بوده و بازار آن‌ها را داغ‌تر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
یکی از این مشاغل خدمات پزشکی و پرستاری در منزل است که البته این خدمت قبل از شیوع کرونا هم وجود داشت، اما شرایط کرونایی نیاز به آن را افزایش داد.
,
 
,
نکته جالب توجه در این خصوص این است که بر طبق ادعای شرکت‌های ارائه دهندگان خدمات پزشکی و پرستاری در منزل که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند، این شرکت‌ها تمام امکاناتی که برای یک بیمار مبتلا کرونا لازم است، از جمله دستگاه اکسیژن و.... را دارند و این در حالی است که تعدادی از بیمارستان‌های در کشور دچار کمبود چنین امکاناتی هستند و گاهی مجبورند برای درمان بیمار خود دستگاه‌هایی را از بیمارستان‌های دیگر بیاورند.
,
 
,
همچنین در حالی که بیماران مجبورند ساعت‌ها در یک مرکزدرمانی و حتی مطب خصوصی برای معاینه شدن توسط پزشک منتطر بمانند، این شرکت‌های خصوصی مدعی شده اند، با یک تماس ساده پزشک طی دو تا سه ساعت در منزل بیمار حاضر می‌شود.
,
 
,
حدود یک هفته پیش با دریافت یک پیامک تبلیغاتی به سراغ یکی از این شرکت‌ها رفتیم تا نسبت به جزئیات این خدمات آگاهی کسب کنیم و کارشناس یکی از این شرکت‌ها به چند سوال ما به عنوان خانواده یک بیمار مبتلا به کرونا پاسخ داد.
,
 
,
به گفته این کارشناس خدماتی نظیر سرم تراپی و تزریقات توسط پرستاران این شرکت ارائه می‌شود و پزشک با حضور در منزل بیمار  را ویزیت می‌کند.
,
 
,
این کارشناس با اشاره به اینکه ما دستگاه اکیسژن هم داریم، درپاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم پزشک معالجمان را خودمان انتخاب کنیم؟، توضیح داد: پزشک ما فوق تخصص عفونی است و ما یکسری از پزشکان کار می‌کنیم و اگر پزشکی که مد نظر شما است با ما کار نکند خودتان باید با او تماس بگیرید.
,
 
,
وی در خصوص هزینه این خدمات گفت: هزینه ویزیت پزشک فوق تخصص ۸۰۰ هزار تومان و دکتر عمومی ۳۵۰ هزار تومان است و دستگاه اکسیژن هم بسته به نوع دستگاه اجاره ماهیانه‌اش از ۳ میلیون نیم شروع می‌شود و همچنین هزینه پرستاری و مراقبت از بیمار کرونایی روزانه ۴۰۰ هزار تومان است و هزینه پرستار برای تزریق سرم ۲۵۰ هزار تومان به غیر از هزینه وسایل است.
,
 
,
وی در خصوص دارو گفت: دارو توسط پزشک برای شما تجویز می‌‎شود؛ ما دارو نداریم و خودتان و یا پرستار می‌توانید برای بیمار دارو تهیه کنید.
,
 
,
درست که گفته می‌شود کرونا فقیر و پولدار نمی‌شناسد و ممکن است همه را درگیر کند اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم، علیرغم اینکه افراد ثروتمند بسیاری بر اثر کرونا از دنیا رفته اند، اما پول در درمان این بیماری و یا حداقل راحت‌تر طی شدن دوران بیماری بی ثاثیر نیست و در حالی که یک کارگر مبتلا با با کمبود پزشک و امکانات درمانی مواجه است، یک فرد ثروتمند به راحتی می‌تواند از امکانات درمانی بخش خصوصی در منزل استفاده کند.
,
 
,
انتهای پیام/
منبع: میزان
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه