اخبار داغ

رئیس مرکز اورژانس لرستان:

مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در لرستان برگزار شد

مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در لرستان برگزار شد
صفدری گفت: با توجه به رسیدن آخرین چهارشنبه سال، مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صفدری در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: متاسفانه هر ساله در آخرین چهارشنبه سال شاهد حوادث تلخی هستیم که گاهی منجر به صدمات جبران ناپذیری به افراد می شود که لازم است در این روزهای پایانی سال خانواده ها بیشتر فرزندان خود را مراقبت نمایند و از خطرات مواد محترقه، آنها را آگاه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در همین راستا مانور پیشگیری از صدمات چهارشنبه سوری با همکاری اورژانس و آتش نشانی برگزار شد و علاوه بر این نیز کلاس های آموزشی و ارائه مطالب توسط صدا و سیما انجام شده است.

,

رئیس مرکز اورژانس لرستان تصریح کرد: همزمان با شب چهارشنبه سوری، نیروها در حالت آماده باش قرار دارند و در مکان های اصلی مستقر می شوند تا در صورت بروز هر گونه حادثه بتوانند در کمترین زمان خدمات لازم را ارائه دهند.

, , ,

صفدری عنوان کرد: خانواده ها توجه داشته باشند در این روزها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه و مصدومیت سریعا به 115 اطلاع دهند.

,

وی بیان کرد: ظروف تحت فشار مانند اسپری و کپسول ها در آتش بسیار حادثه آفرین هستند، مراقب رفتار ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم به 110 اطلاع دهید، در صورت سوختگی ناشی از مواد محترقه به هیچ عنوان از خمیر دندان و یا سیب زمینی استفاده نکنید، در صورت آسیب به چشم تا رسیدن به پزشک آن را با آب بشویید و از پرت کردن مواد محترقه به سمت افراد خودداری شود.

,

رئیس مرکز اورژانس لرستان با اشاره به آمار مصدومین چهارشنبه سوری سال گذشته در استان گفت: سال گذشته آمار مصدومین نسبت به سال 97 کاهش یافت اما با توجه بیشتر و آگاهی از خطرات این مواد محترقه می توان آمار را بسیار کم کرد به طوری که در سال گذشته 36 نفر در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که 24 مورد به صورت سرپایی مداوا شدند، هفت نفر بستری، یک مورد اعزام به دلیل مشکل چشمی، یک مورد هم در آی سی یو بستری شد.

,

صفدری خاطرنشان کرد: در سال 97 تعداد مصدومین چهارشنبه سوری 77 نفر بود که سال گذشته تعداد مصدومین به 36 نفر کاهش یافت و انتظار داریم امسال این آمار باز هم کاهش یابد. با رعایت چند نکته ساده و عدم استفاده از مواد محترقه آسیب زا، می توان با سلامتی به استقبال نوروز رفت.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه