اخبار داغ

با حضور سردار سلامی؛

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "عصرهای کریسکان" رونمایی شد

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "عصرهای کریسکان" رونمایی شد
در دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب "عصرهای کریسکان" رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، «دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» از سوی مؤسسه‌ پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی صبح امروز در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این مراسم با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به صورت رسمی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «عصرهای کریسکان» رونمایی شد.

,

در متن تقریظ رهبر معظم انقلاب آمده است: بسیار جذاب تهیه شده است هم خود سرگذشت این جوان آزاد کرد جذاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی حاشیه کتاب. با آنکه نیروهای مبارز کرد و طرفداران جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته ام، اما  آنچه از فداکاری آنان در این کتاب آمده برایم کاملا جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقیقتا برجسته است. دلاوری و شجاعت راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها رفتار قصاوت آمیز و شریرانه کسانی که به دورغ از زبان مردم شریف کرد سخن میگفتند به خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه کردی در اوایل انقلاب. در آذر 99 مطالعه شد.

, بسیار جذاب تهیه شده است هم خود سرگذشت این جوان آزاد کرد جذاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی حاشیه کتاب. با آنکه نیروهای مبارز کرد و طرفداران جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته ام، اما  آنچه از فداکاری آنان در این کتاب آمده برایم کاملا جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقیقتا برجسته است. دلاوری و شجاعت راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها رفتار قصاوت آمیز و شریرانه کسانی که به دورغ از زبان مردم شریف کرد سخن میگفتند به خوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه کردی در اوایل انقلاب. در آذر 99 مطالعه شد.,

این مراسم با حضور جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ی ادبیات و هنر دفاع مقدس و مسئولان استانی، با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شد.

,

کتاب «عصرهای کریسکان»، خاطرات امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

,

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در همایش‌های جداگانه‌ای از کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» ، «آن بیست‌وسه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز» تقدیر نموده و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده بود.

,

این مراسم به صورت زنده از سایت و صفحات پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی و همچنین شبکه های مختلف سیما پخش شد.

, KHAMENEI.IR,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه