اخبار داغ

امام جمعه یزد:

پیشرفت‌های نظامی کشور حاصل شکستن حصارهای علمی است

پیشرفت‌های نظامی کشور حاصل شکستن حصارهای علمی است
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه غربی‌ها با حذف تفکر، تعقل و تدین از سیستم آموزشی ما، تلاش کردند تا همواره وابسته به آنها باشیم، گفت: پیشرفت‌های نظامی، نانو و پزشکی که در کشور به دست آمده، حاصل شکستن حصارهای علمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با معلمان شهرستان بافق که با حضور امام جمعه و رئیس آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت به یکدیگر آمیخته است و انسانها از این مسیر، راه تعالی را طی می کنند، اظهار داشت: آنچه در حوزه تعلیم و تربیت مورد غفلت قرار گرفته، فراموش کردن هدف خلقت است و آنچه خدای متعال در قرآن به ما تاکید می‌کند، بی‌هدف نبودن خلقت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه انسان دارای سه وجه زندگی نباتی، حیوانی و انسانی است، افزود: هدف انسان رسیدن به خوبی‌ها، ارزش‌ها و تعالی است و حرکت به سمت خدا و کمال در وجه زندگی انسانی قرار دارد که در آن زیبایی‌ها، خدمت به مردم، ارتباط با خدا و ائمه، انسان دوستی و تمام خوبی‌ها گنجانده شده است.

,

ناصری عنوان کرد: برای به دست آوردن آنچه که به ما سعادت بدهد و ما را ماندگار کند و به زندگی ما اصالت دهد، به تربیت اسلامی نیاز است و لازمه تربیت اسلامی، پیدا کردن هدف است.

,

وی افزود: غربی‌ها در زندگانی خود به دنبال لذت‌های دنیوی و زندگی راحت دنیوی به هر طریق ممکن حتی از راه ظلم و ستم به دیگران هستند که این حیات حیوانی است و در مسیر آن از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند و حتی دست به کشتار می زنند.

,

ناصری ادامه داد: سبک زندگی غربی و غیراسلامی بر این باور است که انسان با سلطه و زور برای خود زندگی راحت فراهم کند و هر آنچه سد راه آنها باشد، از بین ببرند که این سبک خدایی نیست و خدا انسان را با چنین هدفی خلقت نکرده است.

,

امام جمعه یزد تاکید کرد: فهم آنها از هدف زندگی برای ما مفید نیست و نه تنها برای آخرت که حتی برای دنیای ما نیز مفید نیست زیرا آنها در زندگی دنیوی به دنبال غارت هستند و در طول سال‌های متمادی به غارت کشور ما پرداختند که نمونه‌های این غارتگری‌ها در موزه‌های آنها قابل مشاهده است.

,

وی با تاکید بر اینکه فرزندان ما باید انسان‌هایی دارای روح بزرگ انسانی تربیت شوند، افزود: معلمان بدانند که فرزندان ما امانت الهی هستند و باید در تربیت آنها احساس مسئولیت و وظیفه کنند و علاوه بر تدریس، هدایت آنها و آشنا کردن آنها با خدا و انبیای الهی را نیز مدنظر قرار دهند.

,

ناصری بیان کرد: غربی‌ها سبک آموزش ما را به شکلی برنامه ریزی کردند که همیشه به آنها نیاز داشته باشیم زیرا آموزش‌های آنها به شکلی برنامه ریزی شده که سطحی‌نگر باشیم و به دنبال خلاقیت و کنکاش نباشیم اما این سیستم باید متحول شود.

,

وی تاکید کرد: لازم است در آموزش و پرورش و ساختار آموزش کشور تحول ایجاد شود و سه عنصر مهم تفکر، تدین و تعقل که توسط غربی‌ها از سیستم آموزش ما حذف شده، به این سیستم بازگردد و سبک «بخوان، فکر کن، نوآوری کن» جایگزین سبک «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» شود.

,

ناصری ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب شرایط بهتر شده و نیروهای متدین در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، دفاعی، نانو و ... پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند که این حاصل شکستن حصارهای علمی بود که غربی‌ها برای ما ایجاد کرده بودند اما این روند بسیار کند در حال پیشرفت است و باید با تلاش معلمان و ایجاد تحول در سیستم آموزشی، به این روند سرعت بخشیده شود.

,

وی اظهار داشت: استعداد جوانان ما از جوانان همه کشورها بیشتر است اما از آنجا که از ابتدا فکر کردن و نوآوری کردن در آنها تقویت نشده، چینی‌ها و آلمانی‌ها و ... از ما پیشی گرفته‌اند که لازم است این شرایط با تلاش معلمان و آموزش و پرورش، تغییر کند و شایستگی جوانان ما در عمل نیز اثبات شود.

,

ناصری تصریح کرد: معلمان تلاش کنند تا جوانانی فکور، متدین، دلسوز و دارای احساس مسئولیت تربیت کنند زیرا اینها باید آینده کشور را اداره کنند و اگر تعهد و تدین نداشته باشند، نمی توانند برای کشور و مردم مفید باشند.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه