اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد؛

تکدی‌گری در صدر فعالیت‌های کودکان کار/ ۱۲۷ زوج خراسان شمالی در صف دریافت فرزند خواندگی

تکدی‌گری در صدر فعالیت‌های کودکان کار/ ۱۲۷ زوج خراسان شمالی در صف دریافت فرزند خواندگی
اسماعیل قربانی گفت: بیشترین نوع فعالیتی کودکان کار و خیابانی، جمع‌آوری و فروش ضایعات، وزن‌کشی و تکدی‌گری است که براساس نظرات کارشناسان علت گرایش کودکان به این کارها، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد والدین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل قربانی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: براساس آمار ۱۱ ماهه بهزیستی تاکنون ۴۴ هزار کودک در استان از خدمات مستمر و غیر مستمر در این سازمان برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۴۲ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند، گفت: علاوه براین یک هزار و ۴۲۶ نفر نیز کودکانی هستند که درخانواده های جایگزین تحت مراقبت هستند.

قربانی اضافه کرد: در سال جاری ۱۶۲ کودک از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی استان خارج و ۱۹۶ نفر وارد این مراکز و برخورداری از خدمات حمایتی شده اند.

این مقام مسئول از فعالیت ۱۴ مرکز نگه داری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در سطح استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: دو مرکز شیرخوارگاه شامل مرکز نگه داری کودکان سه تا ۶ سال در شیروان و صفر تا سه سال در شهرستان بجنورد و مابقی نیز مربوط به کودکان سنین هفت تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ هستند که در استان مشغول به ارائه خدمات به کودکان هستند.


۱۲۷ زوج خراسان شمالی در صف دریافت فرزند خواندگی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ کودک به عنوان فرزند خوانده به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲۷ زوج در صف دریافت کودک جهت فرزندخواندگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نگهداری کودکان خیابانی سه مرکز شامل یک مرکز شبانه روزی و دو مرکز آموزشی روزانه فعال هستند که براساس آمار ثبت شده طی سال گذشته ۳۳۵ کودک خیابانی و کار و از ابتدای سال تاکنون ۲۲۳ کودک از این مراکز خدمات دریافت کرده اند که شاهد آمار کاهشی در این زمینه بوده ایم.

قربانی گفت: بیشترین رنج سنی کودکان خیابانی ۱۲ تا ۱۴ سال بوده و ۹۹ درصد آن ها نیز پسر هستند که بخش زیادی از آنها از خانواده های مهاجر روستایی ساکن در حاشیه های شهر می باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین نوع فعالیتی که کودکان کار و خیابانی دارند شامل جمع آوری و فروش ضایعات، وزن کشی و تکدی گری است که براساس نظرات کارشناسان علل اصلی مربوط به فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد والدین است که کودکان به سطح خیابان ها روانه کرده است.

وی از فعالیت ۲۲۹ مهد کودک در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد مهدکودک ۱۲۵ مهد شهری و ۱۰۴ مهد روستایی اند که هفت هزار کودک شامل ۱۲ درصد از کودکان را شامل می شوند.


کاشت حلزون برای ۳۰ کودک دارای مشکل شنوایی در استان

قربانی همچنین ادامه داد: در استان خراسان شمالی سه هزار و ۸۳۲ کودک معلول از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، که این خدمات در ۱۵ مرکز توانمندسازی آموزشی روزانه و دو مرکز شبانه روزی نگه داری کودکان معلول انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی علاوه براین از دریافت خدمات توسط یک هزار و ۴۳۲ کودک محصل معلول از سازمان بهزیستی استان خبر داد و گفت: همچنین برنامه کاشت حلزون برای ۳۰ کودک در سال جاری انجام شد که از معلولیت شنوایی در سنین بزرگسالی در امان باشد.

قربانی با بیان اینکه تمام نوزادان تازه متولد شده غربالگری شنوایی می شوند، افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۹۰۰ کودک غربالگری شده اند، که ۳۰ کودک سمعک دریافت کرده اند و ۲۴۴ نوزاد جهت مداخلات تخصصی به پزشک ارجاع داده شده اند.

وی یادآور شد: با اجرای برنامه جلوگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان سه تا ۶ سال، تاکنون ۲۰ هزار کودک غربالگری شده اند که ۳۳۷ کودک دارای مشکل، ۳۳۲ مورد عینک تجویز شده و هفت نفر عمل جراحی داشته اند که تمام هزینه های درمانی خانواده های تحت پوشش قابل پرداخت است.

این مقام مسئول مهم ترین مشکلاتی که کودکان با آن مواجه هستند را مربوط به خانواده به عنوان بنیادی ترین  نهاد اجتماعی خواند و گفت: این مسائل شامل کودک آزاری، غفلت از کودک، آزار جسمی و روانی وعاطفی، اعتیاد والدین و کودک، فقر اقتصادی خانواده، آگاهی پایین افراد خانواده است، که در روزهای کرونایی، این بیماری نیز به مشکل دیگری برای کودکان تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۱۲۷ زوج خراسان شمالی در صف دریافت فرزند خواندگی, ۱۲۷ زوج خراسان شمالی در صف دریافت فرزند خواندگی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاشت حلزون برای ۳۰ کودک دارای مشکل شنوایی در استان, کاشت حلزون برای ۳۰ کودک دارای مشکل شنوایی در استان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه