اخبار داغ

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان:

پیگیر خواهر خواندگی کرمان با ۵ شهر دنیا هستیم/ ظرفیت‌های استان به سایر کشورها معرفی نشده است

پیگیر خواهر خواندگی کرمان با ۵ شهر دنیا هستیم/ ظرفیت‌های استان به سایر کشورها معرفی نشده است
آسیه عباسی گفت: از سال گذشته تاکنون پنج شهر از شهرهای کشور را به عنوان خواهر خوانده کرمان پیشنهاد داده ایم که بر این موضوع کار خواهد شد؛ از جمله آنها می توان به تورین میلان، باندونگ اندونزی، ایگور مجارستان، آرماویر ارمنستان و قاضی انتپ ترکیه اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آسیه عباسی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص خدمات نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: موضوعات کنسولی و تأیید اسناد توسط این نهاد انجام می شود؛ به این معنی که مدارک تحصیلی، سجل و املاک که مربوط به شهروندان کرمانی است و باید برای سفارتخانه های کشورهای دیگر فرستاده شود، ابتدا توسط مترجمین رسمی ترجمه می شوند و سپس توسط دادگستری مهر می شوند و نمایندگی وزارت امور خارجه خارجه، مهر دادگستری را تأیید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان ادامه داد: از سال ۹۲ موضوع فوق را در نمایندگی وزارت امور خارجه در استان انجام می دهیم تا شهروندان کرمانی نیاز به رفت و آمد به تهران را نداشته باشند؛ همچنین افرادی که خارج از کشور زندگی می کنند و برای مسائلی مانند پاسپورت و مواردی که می خواهند مدارکشان را برابر با اصل کنند، می توانند به نمایندگی وزارت امور خارجه مراجعه کنند تا برابر با اصل شود.

,

وی افزود: به عنوان مثال فردی که می خواهد اجازه ازدواج از پدرش را دریافت کند، پدر او می تواند به نمایندگی وزارت امور خارجه مراجعه کند و رضایت نامه را به ما بدهد و بعد از رویت اصل رضایت نامه، آن را اسکن و به سفارتخانه مذکور ارسال می کنیم.

,

این مقام مسئول بیان کرد: از جمله اقدامات دیگر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان، انجام امور مربوط به شهروندانی است که خازج از کشور بازداشت و یا در زندان به سر می برند؛ در این راستا به کمک نمایندگان خود در سفارتخانه ها و کنسولگری ها، مسائل مربوط به شهروندان ایرانی را پیگیری می کنیم تا فرد به کشور بازگردد.

,

, ,

ارائه خدمات کنسولی و مشاوره حقوقی در نمایندگی وزارت امور خارجه

, ارائه خدمات کنسولی و مشاوره حقوقی در نمایندگی وزارت امور خارجه, ارائه خدمات کنسولی و مشاوره حقوقی در نمایندگی وزارت امور خارجه,

عباسی بیان کرد: موارد مربوط به فوت و بیماری شهروندان ایرانی در خارج از کشور را از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم تا خانواده ها مجبور به رفت و امد به تهران نباشند.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان تأیید گواهی اتباع افاغنه را از دیگر اقدامات نمایندگی وزارت امور خارجه دانست و تصریح کرد: بنا بر گفته مقامات استانی تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ تبعه افغانی در استان زندگی می کنند؛ گواهی پاسپورت و تمدید آن، از کنسولگری زاهدان گرفته شده و به وزارت امور خارجه آورده می شود و نمایندگی مهر تأیید بر پاسپورت های آنان می زند.

,

وی عنوان کرد: در نمایندگی وزارت امور خارجه مشاوره های حقوقی در خصوص تحصیل خارج از کشور و اینکه چه کشورهایی در چه زمینه ای ظرفیت برای تحصیل و کار دارند را ارائه می دهیم؛ همچنین مشاوره در زمینه مسائل کنسولی، حقوقی و اجتماعی شهروندان خارج از کشور انجام می شود.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: با توجه به شکل گیری معاونت دیپلماسی اقتصادی از دو سال گذشته در وزارت امور خارجه، بر همین اساس مسائل اقتصادی استان را در نمایندگی وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم که از جمله این موراد می توان به ارتباط بسیار مناسب با اتاق بازرگانی استان اشاره داشت.

,

لزوم معرفی ظرفیت های مغفول استان به سایر کشورها

, لزوم معرفی ظرفیت های مغفول استان به سایر کشورها, لزوم معرفی ظرفیت های مغفول استان به سایر کشورها,

عباسی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا جلساتی را در فواصل زمانی مختلف به صورت وبینار با سفارتخانه ها و به ویژه بخش اقتصادی، اتاق بازرگانی و تعدادی از تجار برگزار کرده ایم و همچنین با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در میلان یک وبینار، در اندونزی دو وبینار و وبیناری را نیز در روسیه برگزار کرده ایم.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان افزود: در شرایط فعلی با کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، هند، مالزی در ارتباط هستیم که بتوانیم نشست های اقتصادی برگزار کنیم تا این کشورها و تجار آنان حداقل شناختی را از ظرفیت های استان ما داشته باشند؛ تا در پسا کرونا سفرها و ملاقات هایی در این زمینه انجام شود.

,

وی عنوان کرد: بنده به عنوان نماینده وزارت امور خارجه در حد توان موضوعات اقتصادی استان را سعی کرده ام پیش ببرم؛ ولی مسئله مهم این است که ما باید استان و ظرفیت های آن را معرفی کنیم؛ چرا که اگر بخواهیم با خارج از کشور ارتباط بگیریم، تجار باید استانداردهای بین المللی را داشته باشند و زمانی که یک تاجر می خواهد، تجارت کند، باید سایت و رزومه کاری داشته باشد و تمام ظرفیت های کاری خود را در سایت به زبان انگلیسی معرفی کند و توانایی ارتباط برقرار کردن را داشته باشند.

,

این مقام مسئول افزود: وظیفه وزارت امور خارجه و معاونت دیپلماسی اقتصادی، تسهیلگری است به این معنا که ما ظرفیت تجار ایرانی و کرمانی را به تاجران خارج از کشور معرفی می کنیم که این اتفاق بیشتر توسط اتاق های بازرگانی صورت می گیرد.

,

, ,

ثبت جهانی هفت اثر تاریخی استان کرمان

, ثبت جهانی هفت اثر تاریخی استان کرمان, ثبت جهانی هفت اثر تاریخی استان کرمان,

عباسی با بیان اینکه کشورمان ۲۱ اثر جهانی در یونسکو به ثبت رسانده است که هفت اثر آن متعلق به کرمان است، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی این استان را به خوبی به خارج از کشور و سایر استان ها بشناسانیم، منفعت بسیار زیادی برای ما خواهد داشت.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی و معاونت گردشگری، نشستی را با کنسولگری ایران در میلان داشته ایم و یک وبینار آموزشی در خصوص گردشگری استان کرمان و ظرفیت های موجود برگزار کرده ایم که با شرایط موجود چه اقداماتی را می توانیم با ایتالیایی ها انجام دهیم.

,

وی با اشاره به اینکه نشست های بعدی با آژانس های فعال استان و برخی از آژانس های شمال ایتالیا در فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود، ابراز کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم تورهایی را بین دو کشور برگزار کنیم و این شرایط را ادامه دهیم.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه نیز مکاتباتی را با سفارتخانه ها در کشورهای اندونزی، جاکارتا، روسیه و چین داشته است که با توجه به تعداد توریست هایی که از آن کشورها وارد می شود بتوانیم ارتباطی را با آژانس های استان کرمان و آن کشورها داشته باشیم.

,

پیگیر خواهر خواندگی کرمان با ۵ شهر دنیا هستیم

, پیگیر خواهر خواندگی کرمان با ۵ شهر دنیا هستیم, پیگیر خواهر خواندگی کرمان با ۵ شهر دنیا هستیم,

عباسی عنوان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که در این ایام برای راهنمایان تور و آژانس های گردشگری به وجود آمده است؛ امیدواریم پس از عید بتوانیم فعالیت گسترده ای را داشته باشیم تا بتوانیم شرایط گردشگری را بهبود دهیم.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: از جمله اقدامات دیگری که مد نظر نمایندگی وزارت امور خارجه بوده است این است که ماهانه برنامه ای را به زبان انگلیسی در خصوص صنایع دستی، ظرفیت گردشگری و سوغات کرمان تهیه خواهد شد که این گزارش به صورت زنده در یک ساعت مشخص به سفارتخانه ها اعلام می شود تا آنان نیز به مخاطبین خود اطلاع دهند.

,

وی با اشاره به فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه به شهرداری و به ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان در کرمان عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون پنج شهر از شهرهای کشور را به عنوان خواهر خوانده کرمان پیشنهاد داده ایم که بر این موضوع کار خواهد شد؛ از جمله آنها می توان به تورین میلان، باندونگ اندونزی، ایگور مجارستان، آرماویر ارمنستان و قاضی انتپ ترکیه اشاره داشت.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه برای این امر مجوزهای لازم از وزارت کشور دریافت خواهد شد و در این راستا با شهرداری کرمان و تورین میلان نیز نشست های مجازی برگزار شده است، ابراز کرد: چنانچه مسائل مربوط به خواهر خواندگی شکل بگیرد ما می توانیم وارد مسائل جزیی تر شویم و موضوعات مختلفی را شکل دهیم؛ به عنوان مثال برگزاری هفته های فرهنگی بین دو شهر در سال، همکاری بین دانشگاه های دو شهر و موضوعات مختلف دیگر … را می توانیم داشته باشیم.

,

, ,

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کرمان در سطح سفارتخانه ها

, برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کرمان در سطح سفارتخانه ها, برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کرمان در سطح سفارتخانه ها,

عباسی افزود: برگزاری جشنواره و مسابقه نقاشی از دیگر اقداماتی است که با همکاری شهرداری شکل گرفته است و ما این مسئله را به سفارتخانه هایمان اعلام کرده ایم که کودکان و نوجوانان تا سن ۱۵ سال در این جشنواره شرکت کنند و از آنچه که راجع به شهر کرمان می دانند، نقاشی بکشند و این مسابقه تا خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

,

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان بیان کرد: کاری که شهرداری کرمان به منظور زیبا سازی فضای شهر می خواهد انجام دهد سمپوزیم مجسمه سازی است که در این زمینه از یک مسجمه ساز ایتالیایی دعوت کرده اند و ما نیز برای تسهیل کار موضوع را پیگیری خواهیم کرد که البته این مسئله بعد از عید انجام خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که متأسفانه به طور کامل به کشورها و سایر استان ها معرفی نشده است؛ ظرفیت های صنایع دستی، مناطق گردشگری، محصولات جنوب کرمان و … از جمله مواردی است که دستگاه و نهادهای متولی باید نسبت به معرفی آن اهتمام داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه