اخبار داغ

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌ حیدریه:

پنج هکتار اراضی تربت‌حیدریه خلع ید شد

پنج هکتار اراضی تربت‌حیدریه خلع ید شد
فلاح گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت پرونده مربوط به خلع ید به میزان پنج هکتار با همکاری دستگاه قضایی انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیدرضا فلاح در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: این پرونده‌ها مربوط به سال‌های‌ قبل است که به تدریج ابتدا به صورت کیفری پرونده تشکیل و پس از آنکه جنبه حقوقی یافت، در ادامه خلع ید انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۵۸ پرونده تخلفات تشکیل دادیم که ۱۱ مورد آن با استناد به ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و مربوط به چرای غیرمجاز دام بود.

,

فلاح اظهار کرد: ۴۷ مورد نیز با استناد به ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، مربوط به تخریب و تصرف بود.

,

وی در ادامه از اختصاص ۲۵۰ هکتار از اراضی این خطه به کشت گیاهان دارویی و از جمله آنغوزه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تحقق طرح ملی ۹ در ۹۹ انجام گرفته است.

,

فلاح گفت: کاداستر (نقشه‌برداری) اراضی ملی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مدیریت بهره‌برداری از مراتع، تشخیص و تعیین حدود ذخیره گاه‌های جنگلی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی در سطح عرصه‌های منابع طبیعی، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری از محصولات فرعی در جنگل‌ها و مراتع از جمله این فعالیت‌های ۹ گانه است که تا پایان امسال باید انجام شود.

,

مدبر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌ حیدریه افزود: در این راستا یک ماه قبل به صورت مشارکتی بذر را در اختیار مرتع‌داران قرار دادیم تا بکارند و حال منتظر بارش باران برای بهره‌برداری از این اقدام هستیم.

,

وی در بخش دیگری گفت: ۱۵ حوزه آبخیز تربت‌حیدریه که دارای مطالعات تفصیلی و مشارکتی هستند، برای تکمیل و بهره‌برداری، در انتظار جذب ۴۰۰ میلیارد اعتبار می‌باشند.

,

فلاح افزود: همچنین در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اقدام به احداث ۲ بند خاکی در حوزه آبخیز صنوبر و کدکن (حوزه آبخیز شهری)، ایجاد بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز روستای حصار و سرریز بند خاکی حوزه رودخانه کرده‌ایم.

,

وی گفت: مبلغ ۲۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیل و رسوب تغذیه قنات‌ها و چاه‌های پایین ‌دست هزینه شده‌ که در دهه اخیر با توجه به کمبود اعتبارات این مبلغ قابل توجه است.

,

مدبر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه در ادامه افزود: بالغ بر ۶۵ درصد کل مساحت این شهرستان معادل ۲۴۲ هزار و ۳۵ هکتار به عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص دارد.

,

فلاح همچنین گفت: ۹۴ درصد از این میزان به مراتع با تراکم تاج پوشش ۵ تا ۵۰ درصد، ۱/۴ درصد به بیابان و مناطق حساس به فرسایش بادی، سه درصد به درختچه‌زارها و پوشش جنگلی و بقیه به بیرون زدگی‌های سنگی اختصاص دارد.
وی افزود: بیش از ۲۰ هکتار اراضی ملی به طرحهای کشاورزی، غیرکشاورزی و حدود ۸ هکتار به طرحهای هادی بنیاد مسکن در راستای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن روستایی تخصیص داده شده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه