اخبار داغ

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

گرانی میوه با چاشنی بازارگرمی دلال‌ها

گرانی میوه با چاشنی بازارگرمی دلال‌ها
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اختلاف قیمت میوه در سطح شهر در مقایسه با میادین تره‌بار حاکی از نقش دلال‌ها در افزایش نرخ‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد:  در راستای موضوع دگرانی میوه بازدیدی توسط نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس، ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی از میدان میوه و تره‌بار تهران انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با اشاره به اینکه قیمت اقلام میوه در بازار تره‌بار منطقی است، عنوان کرد: از سویی در آستانه سال نو و نیاز مردم برای شب عید مشکلی در خصوص تامین میوه وجود نداشته و به فراوانی در میدان تره‌بار موجود است.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار با ذخیره‌سازی اقلام میوه مشکلی در خصوص تامین و توزیع آن برای بازار شب عید وجود ندارد.

,

ساداتی‌نژاد افزود: با این وجود نرخ عرضه میوه در فروشگاه‌های سطح شهر تهران اختلاف چند هزار تومانی نسبت به قیمت میدان میوه و تره‌بار داشته و از طرفی نرخ‌ها در مناطق مختلف شهر متفاوت و مختلف است.

,

وی با غیر منطقی خواندن سهم افزایش قیمت میوه از میدان تره‌بار تا فروشگاه‌های سطح شهر، ادامه داد: این اختلاف قیمت گواه فعالیت واسطه‌ها و دلالی در بازار میوه است.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: موضوع مورد بحث دیگر این است که اقلام میوه با نرخ منطقی در میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه می‎شود، حال آنکه در برخی از شهرستان‌ها ساز و کار عرضه در میادین میوه ایجاد نشده و قیمت‌ها به مراتب بالاتر و حتی بیشتر از نرخ عرضه در تهران است.

,

ساداتی‌نژاد اضافه کرد: به این ترتیب نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در تعیین نرخ میوه در برخی شهرستان‌ها و مناطق کشور به مراتب پررنگ‌تر بوده و قیمت‌ها نیز بالاتر است.

,

وی گفت: می‌کوشیم ذخیره‌سازی میوه برای نیاز شب عید مردم انجام شده و در زمینه توزیع مرغ با نرخ مصوب نیز توزیع روزانه از 150 به 250 تُن در روز افزایش می‌یابد.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه