اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی خبر داد

راه‌اندازی مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه در راستای گره‌گشای از مشکلات مردم

راه‌اندازی مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه در راستای گره‌گشای از مشکلات مردم
حسامی، گفت: یکی از نیازهای مهم جامعه حل مشکلات و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم و خصوصاً جوانان است که در این راستا مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام فاضل حسامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی گفت: حوزه‌های علمیه در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی نقش بسیار اثرگذار خود را در مقاطع مختلف را به‌خوبی نشان دادند و این نقش اثرگذار همواره در ابعاد مختلف ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

حسامی اظهار کرد: ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، معرفتی و فرهنگی در جامعه یکی از اهداف مهم فعالیت‌های حوزه علمیه است که با توجه به نیازهای روز جامعه این هدف باید روز به روز تقویت شود و از روش‌های نوین نیز استفاده شود.

,

وی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم جامعه حل مشکلات و گره‌گشایی از گرفتاری‌های مردم و خصوصاً جوانان است که در این راستا مراکز مشاوره تخصصی حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده‌اند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان کرد: توانمندسازی جامعه طلاب و اقشار مختلف مردم در زمینه مسائل شخصی و خانوادگی از اهداف مهم اولین مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه در استان مرکزی است.

,

حسامی افزود: امروز در ضرورت شکل‌گیری مرکز مشاوره برای جوانان و مردم هیچ‌کسی تردید ندارد اما ورود حوزه‌های علمیه با رویکردی دینی و مذهبی برای ارائه مشاوره قطعاً آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه خواهد داشت.

,

وی یادآور شد: محوریت کار مشاوره در مرکز مشاوره حوزه دینی و معرفتی است که در این راستا اساتید و کارشناسان برجسته حوزه‌های علمیه قم به‌کارگیری شده اند و سعی داریم روزانه یک کارشناس در مرکز حضور داشته باشد و خدمات ارائه کند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: همچنین برای تربیت مشاوران تخصصی در جامعه روحانیت استان یک دوره کاملاً پیشرفته و تخصصی از مدت‌ها قبل شروع‌شده که امروز بیش از ۲۵ نفر از طلبه با سطح مقدماتی خود را به اتمام رسانده‌اند و وارد سطح متوسط شده‌اند که بعد از آن دوره های عالی را خواهند گذراند.

,

وی با اشاره به اینکه اصل کار مرکز مشاوره بر پیگیری است بیان کرد: اگر مشکل برطرف نشور وارد فاز درمان خواهند شد که در این راستا از اساتید طلبه‌ای که دوره‌های عالی روانشناسی را طی کرده‌اند استفاده خواهیم کرد.

,

حسامی یادآور شد: ایجاد مراکز مشاوره تخصصی در حوزه های علمیه یک ایده نو و محوری است که بیش از یکسال اقدامات زیرساختی برای تشکیل این مرکز کار انجام شده و امیدواریم این مرکز به عنوان الگویی برای سایر شهرستان ها قرار گیرد تا بتوانیم در سراسر استان این اقدام را گسترش دهیم.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و تعامل و هم افزایی با دستگاه های متولی برای ارائه خدمات بهتر در مراکز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه