اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

اردوهای راهیان نور بستری تأثیرگذار برای تربیت نسل جوان است

اردوهای راهیان نور بستری تأثیرگذار برای تربیت نسل جوان است
عسگری گفت: اردوهای راهیان نور در طی سال‌های اخیر به‌وضوح نشان داده یکی از بسترهای تأثیرگذار برای تربیت نسل جوان است که در این فضای تربیتی می‌توان روحیه‌های موجود در دفاع مقدس را انتقال داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سرهنگ پاسدار محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ به اعزام تیم تخصصی به مناطق عملیاتی جنوب جهت تولید مستند و محتوای راهیان نور مجازی گفت: انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس یکی از اهداف برنامه های فرهنگی امروز باید باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عسگری اظهار کرد: مردم ایران در طول چهل و دو سال گذشته همواره در هر شرایطی پایبندی و وفاداری خود به آرمان های شهدا را نشان داده اند و در طول یکسال گذشته با عملکردی که داشتند به وضوح ثابت کردند فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در کشور تعطیل نمی شود.

,

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور در طی سال های اخیر به وضوح نشان داده یکی از بسترهای تاثیرگذار برای تربیت نسل جوان است که در این فضای تربیتی می توان روحیه های موجود در دفاع مقدس را انتقال داد.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در طول یکسال گذشته که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم بسیاری از آیین های ارزشی همچون یادواره های شهدا و خدمت رسانی به مردم علاوه بر اینکه تعطیل نشدند بلکه با استفاده از روش های جدید بیشتر قابل توجه بودند.

,

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و فرهنگ دفاع مقدس در طی یکسال اخیر از روش های مجازی و با استفاده از رسانه ها که اوج آن در سالگرد شهادت شهید سلیمانی رقم خورد مورد تقدیر است که عمده این فعالیت ها توسط نوجوانان و جوانان انجام شد.

,

عسگری بیان کرد: نسل جوان جامعه با ابتکاراتی که در فضای مجازی برای تولید محتوای ارزشی انجام دادند بار دیگر ثابت کردند که می توان با استفاده از فرهنگ بسیجی تهدید را به فرصت تبدیل کرد و امروز علیرغم اینکه از نعمت حضور در مناطق عملیاتی بی بهره هستیم اما ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای در این راستا به کارگیری شده است.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: در سال های گذشته شاید به دلیل محدودیت های ظرفیت تنها ۳۰ هزار نفر از مردم را در سطح استان به مناطق اعزام می کردیم اما امسال با توجه به برگزاری راهیان نور مجازی قطعاً می‌توانیم جمعیت قابل توجهی را مخاطب قرار دهیم و در این راستا برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

,

وی ادامه داد: راهیان نور مجازی امسال در استان مرکزی در دو فاز اجرایی می شود که فاز اولیه آن در اسفند ماه و برای دانش آموزان از طریق شبکه شاد و روبیکا است که برنامه ریزی برای درصد قابل توجه دانش آموزان انجام شده که از تاریخ ۲۳ اسفند شروع و تا ۲6 اسفند اجرایی خواهد شد.

,

عسگری اضافه کرد: در روز ۲۳ اسفند ماه از ساعت ۱۰ صبح منطقه عملیاتی فتح المبین و ساعت ۱۷ عصر منطقه عملیاتی فکه ، روز ۲۴ اسفند از ساعت ۱۰ صبح یادمان شهدای هویزه و ساعت ۱۷ عصر منطقه عملیاتی طلائیه، روز ۲۵ اسفند از ساعت ۱۰ صبح پاسگاه زید و ساعت ۱۷ عصر شلمچه و روز ۲۶ اسفند از ساعت ۱۰ صبح منطقه عملیاتی علقمه و اختتامیه برنامه راهیان نور دانش آموزی در سال ۹۹ است.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: لینک دسترسی برنامه راهیان نور مجازی bdmarkazi@ و pmstudent@ است که دانش آموزان می توانند در برنامه های راهیان نور شرکت کنند.

, bdmarkazi, pmstudent,

وی افزود: فاز دوم راهیان نور که در فروردین سال ۱۴۰۰ انجام می شود و مختص عموم جامعه و مردم است در بستر صدا و سیما و سایر رسانه ها در ده شب از نوروز اتفاق می افتد که مستندهای تهیه شده در بستر شبکه استانی آفتاب و رسانه ها پخش خواهند شد.

,

عسگری بیان کرد: در این راستا تیم تخصصی رسانه ای و تولید محتوای استان مرکزی به همراه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس برای انجام تولیدات به مناطق اعزام شده اند و به طور جهادی در طی ۷ روز عملیات ضبط و تولید مستندات را انجام می دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: کلیه راویان و عوامل تولید مستند از کارشناسان برجسته استان مرکزی هستند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده اند و امیدواریم بتوانند مستندات اثرگذاری برای مردم عزیز استان تولید کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه