اخبار داغ

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری خبر داد؛

برگزاری هشتمین کنگره ادبیات پایداری در ۲۴ اسفند سال جاری

برگزاری هشتمین کنگره ادبیات پایداری در ۲۴ اسفند سال جاری
احمد امیری خراسانی گفت: هم اکنون انتشار هشتمین نامه پایداری در دست اقدام است که تاکنون ۷۸ مقاله و اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد حدود ۲۰ مقاله انتخاب شده که قرائت آنها به صورت مجازی انجام خواهد شد و همچنین ۱۰ مقاله از این تعداد از استان های مختلف ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، احمد امیری خراسانی دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه هشتمین کنگره ادبیات پایداری در ۲۴ اسفند ماه برگزار می گردد، اظهار کرد: یکی از کنگره های مستمر، پایدار و مانایی که در کشور ما در تاریخ های تعیین شده استمرار پیدا کرده است همین کنگره ادبیات پایداری است که اولین کنگره آن در سال ۸۴ برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: این کنگره با همکاری دانشگاه شهید باهنر و بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس هر دو سال یکبار برگزار می شود.

,

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری عنوان کرد: یکشنبه ۲۴ اسفند ماه ۹۹ این کنگره به صورت مجازی با مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

,

امیری خراسانی خاطرنشان کرد: سنگ بنای اولیه کنگره، علمی _ پژوهشی و دانشگاهی است و از یک سال قبل فراخوان مقاله کنگره و متناسب با موضوعات مدنظر برای افراد حقیقی، حقوقی و دانشگاه ها ارسال شده است.

,

وی افزود: در گذشته مقالات به کنگره ارسال می شد که توسط شورای علمی که اعضای آن از دانشگاه های شهید باهنر کرمان، دانشگاه شیراز، کرمانشاه، یزد و تعدادی که در زمینه ادبیات پایداری تعریفات، مقالات و کتاب هایی دارند به عنوان شورای علمی هستند که در طول ۱۶ الی ۱۵ سال به صورت مستمر بوده است.

,

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری خاطرنشان کرد: هر کدام از مقالات ارسال توسط  یک یا دو و گاهی اوقات سه داور بازبینی و بررسی می شود و برخی از مقالات به تناسب زمان و مکان برای قرائت انتخاب می شوند.

,

امیری خراسانی تصریح کرد: برخی از مقالات که شرایط قرائت نداشته باشند  اما پژوهشی و آماری باشند تحت عنوان نامه پایداری منتشر می شوند.

,

وی ادامه داد: هم اکنون انتشار هشتمین نامه پایداری در دست اقدام است که تاکنون ۷۸ مقاله و اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد حدود ۲۰ مقاله انتخاب شده که قرائت آنها به صورت مجازی انجام خواهد شد و همچنین ۱۰ مقاله از این تعداد از استان های مختلف ارسال شده است.

,

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری استان کرمان با بیان اینکه این کنگره دارای دو بال علمی دانشگاهی و اجرایی است، اذعان کرد: از امسال قرار شد برخی از دانشگاه هایی که اظهار تمایل برای برگزاری کنگره ادبیات پایداری داشته باشند با محوریت کرمان مرکز مقاومت برگزار خواهد شد.

,

امیری خراسانی با بیان اینکه ثابت ترین کنگره، کنگره ادبیات پایداری بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۸ دوره از این کنگره برگزار شده که امید ادامه داشته باشد و یکی از کنگره های ثابت باقی بماند.

,

وی خاطرنشان کرد: بخش علمی این کنگره به عهده دانشگاه بوده و همیشه در خدمت برگزاری کنگره هستیم.

,

دبیر علمی کنگره ادبیات پایداری استان کرمان با اشاره به اینکه اگر بستر مناسب باشد من عقیده دارم که کنگره ادامه خواهد یافت، چون محصول علمی خوبی دارد و یکی از منابع رشته پایداری است و تقریبا جایگاه علمی خود را حفظ کرده و حتی فرامرزی شده است.

,

امیری خراسانی افزود: دوست داشتیم هشتمین کنگره با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شود اما مستلزم هماهنگی با بنیاد شهید سلیمانی بود که متاسفانه زمان بر بود و به همان ادبیات پایداری اکتفا کردیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال عنوان فراخوان نقش و تاثیر شخیت های تاثیرگذار در ادبیات پایداری ایران و جهان در سده اخیر بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه