همزمان با افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانسی ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در استان مازندران آغاز به کار کردند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، همزمان با ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در سراسر کشور عصر امروز به صورت ویدیو کنفرانسی ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در استان مازندران آغاز به کار کردند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی برای نخستین بار در سطح کشور به بهره برداری می رسد، گفت: در این مراکز ۲۲خدمت سطح اول بهزیستی به صورت رایگان و با اولویت جامعه هدف ارائه می شود.
فرزاد گوهردهی از مهمترین ویژگی های مراکز مثبت زندگی را الکترونیکی کردن پرونده های مددجویی جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: ۵۱ هزار خانوار بهزیستی در این مراکز خدمات سطح یک را دریافت می کنند.
گوهردهی ادامه داد: با راه اندازی این مراکز ۵۸۰ نفر از پرسنل تحصیل کرده در حوزه های مرتبط در این مراکز مشغول به کارشدند که سبب رشد و ارتقا ارائه خدمات می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در همه شهرستان های استان این مراکز راه اندازی شده است، گفت: در واقع این مراکز، ادارات کوچک بهزیستی هستند با این تفاوت که ارائه خدمات به دل جامعه می رود و دسترسی به خدمات سطح یک بهزیستی تسهیل می شود.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای تجهیز این مراکز هزینه شده است، افزود: امیدواریم که با راه اندازی این مراکز کمترین نگرانی و دغدغه را در ارائه خدمات در سطح جامعه داشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی عنوان کرد: براساس پراکندگی پرونده های مددجویی در سطح استان و طبق قانون هر ۴۵۰ پرونده به یک مرکز واگذار شده است که کل پرونده های قابل واگذاری در مرحله نخست که شامل مستمری بگیران حوزه های اجتماعی و توانبخشی است بیش از ۵۱ هزار پرونده می باشد.
گوهردهی تصریح کرد: طی آماده سازی مراکز مثبت زندگی جهت افتتاح و واگذاری پرونده ها، بیش از ۲۸ هزار بازدید توسط مددکاران مراکز مثبت زندگی انجام گردیده است.
ربابه انیشه رئیس بهزیستی میاندورود نیز با بیان اینکه از بین ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبتزندگی در کشور تعداد ۱۱۷ مرکز در مازندران است، افزود: ۷ مرکز متعلق به میاندورود است که یک مرکز آن در طبقده مرکز بخش گهرباران راهاندازی شده است.
انیشه تصریح کرد: با راه اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد و دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان تسهیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه این ۷ مراکز در روستای دارابکلا، بادله، اسلام آباد، شهریارکنده، ۲ مرکز در سورک و یک مرکز در طبقده شروع به کار کردند، خاطرنشان کرد: مجموعهای از خدمات سازمان در یک محل، نزدیک به محل سکونت افراد است و ترددهای غیر ضروری به ادارات کل و شهرستانها کاهش مییابد.
فاطمه لازری مسئول مرکز مثبتزندگی بخش گهرباران با بیان اینکه مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه آی تی و دولت الکترونیک شکل گرفته است، گفت: فعالیتها و خدمات مراکز بهزیستی که بهعنوان مثبت زندگی شکل گرفت در حیطه چهارچوبهای فعالیتهای سازمان بهزیستی قرار دارد.
لازری افزود: این مراکز برای گسترش فرهنگ مشارکت مردم در خدمت رسانی به جامعۀ هدف بهزیستی، ایفای نقش مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی در جمع آوری مشارکتهای مردمی بهصورت منطقهای و محلهای و کمک مردم به مددجویان محله خودشان راه اندازی شده است.
وی با تأکید بر اینکه این اقدام میتواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکتها منجر شود، خاطرنشان کرد: نتیجۀ آن توسعۀ خدمت رسانی هر چه بیشتر به جامعۀ هدف سازمان است.
لازری بیان کرد: مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی عنوان مراکز جدیدی است که سازمان بهزیستی جهت توسعۀ فعالیتهای مددکاری و محله محور و دسترس پذیری سازمان برای مددجویان طراحی کرده است.
مسئول مرکز مثبتزندگی بخش گهرباران در پایان گفت: مددجویان میتوانند خدمات اولیه تشکیل پرونده و همچنین درخواستهای خود را از طریق این مراکز پیگیری کنند زیرا این مراکز در راستای خدمات ادارات بهزیستی شهرستان قرار دارند و به صورت الکترونیکی درخواستها به ادارات بهزیستی شهرستان ارجاع و اقدامات لازم صورت میگیرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه