اخبار داغ

یادداشت/

اهداف احتمالی سفر پاپ به عراق؟

اهداف احتمالی سفر پاپ به عراق؟
در مجامع تحلیلی اهداف چندگانه‌ای نسبت به سفر پاپ به عراق مطرح است سفری که بعد از گذشت دو سال از دعوت برهم صالح رئیس جمهور عراق از پاپ، تحقق یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، قاسم حبیب‌زاده در یادداشتی نوشت: تیم رسانه‌ای ۷۰ نفره پاپ فرانسیس اول، پوشش خبری گسترده ای را پیرامون سفر وی به عراق صورت داده و اغلب رسانه‌های داخلی نیز چنین کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

در مجامع تحلیلی اهداف چندگانه‌ای نسبت به این سفر مطرح است سفری که بعد از گذشت دو سال از دعوت برهم صالح رئیس جمهور عراق از پاپ، تحقق یافته است.

,

1) جامعه مسیحی عراق که حدود سه درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شود، از جنگ‌های پیاپی و حملات تروریستی داعش آسیب دیده‌اند و سفر پاپ به منظور تثبیت منافع مسیحیان در عراق بعد از گذار از ناآرامی‌ها است.

,

2) نوع استقبال الکاظمی از پاپ رنگ مذهبی نداشت و حامل این پیام بود که آموزه‌های اسلامی در حکومت این کشور با اکثریت شیعه، جایی نخواهد داشت و سفر پاپ به تثبیت این امر می‌تواند کمک کند.

,

3) آمریکا و خصوصاً انگلیس که اهداف بلندمدتی در عراق تدوین کردند، خواسته‌اند از سفر پاپ به عراق استفاده کرده و عراق را در پروژه عبری، عربی و غربی صلح با اسرائیل موسوم به «پیمان ابراهیم» بکشانند که البته با موضع‌گیری آیت‌الله سیستانی در حمایت از ملت فلسطین، این هدف ناکام بوده است.

,

۴)  برخی از رسانه‌های داخلی شیطنت‌های رسانه‌ای خود را داشته و به نوعی با مقایسه اوضاع فرهنگی و سیاسی عراق با ایران، بر مخالفت با حکومت دینی تأکید کرده و خواهان مشی سکولاری هستند.

,

5) تعمیق مودت بین ادیان الهی و قدردانی پاپ از تلاش‌های مرجعیت برای حفاظت از جان مسیحیان نیز از جمله اهداف این سفر بوده و انجام سفر به معنای به رسمیت شناختن نقش اسلام در اداره جوامع غرب آسیا از سوی جهان مسیحیت است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه