اخبار داغ

عضو فراکسیون زنان مجلس خبر داد:

پوشش 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در بودجه 1400

پوشش 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در بودجه 1400
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: پوشش 90 درصدی هزینه‌های درمان ناباروری در بودجه 1400 دیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی مجلس یازدهم بسترسازی به منظور اجرای طرح تعالی خانواده و جمعیت است و در راستای تحقق این مهم  در بودجه سال آینده دولت مکلف به پوشش 90 درصد هزینه‌های درمان ناباروری  شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی بیان کرد: اعتباری مورد نیاز برای این منظور تحت عنوان درمان ناباروری دیده شده و در حسابی تحت عنوان حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری ذیل ردیف‌های وزارت بهداشت متمرکز می‌شود.

,

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هزینه‌های بسیار بالای درمان ناباروری و ناتوانی بسیاری از زوجین در تامین و پرداخت این هزینه‌ها، به مانعی بزرگ برای فرزندآوری آن‌ها تبدیل شده است.

,

آزاد با اشاره به وجود 3.5 میلیون زوج نابارور که حدود 20 درصد زوج‌های کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: ناتوانی در پرداخت هزینه‌های بالا مانع استمرار دوره‌های درمانی و ابتر ماندن  اقدام بسیاری از زوجین برای درمان و فرزندآوری و یا عدم اقدام به این منظور شده است.

,

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با ناکافی خواندن اعتبارات مصوب و ابهامات در هزینه‌کرد اعتبار درمان ناباروری در سال‌های گذشته، گفت: سال قبل نیز از مجموع اعتبار مصوب برای این منظور تنها 30 درصد آن صرف هزینه‌های درمان زوجین  شده است.

,

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس با هدف پایان دادن به مشکلات زوج‌های نابارور و افزایش جمعیت در کشور، پوشش 90 درصدی بیمه‌ای برای درمان ناباروری در اعتبارات سال آینده دیده شده است.

,

آزاد عنوان کرد: ساز و کارها، تدابیر و ضمانت اجرایی لازم برای ارائه خدمات سه دوره درمان ناباروری و تامین و تحقق منابع بودجه‌ای برای این منظور پیش‌بینی و اتخاذ شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه پس از تصویب و ابلاغ ماهیت اجرایی به خود خواهد گرفت و قرار است از سال 1400 اجرایی و عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه