اخبار داغ

تعیین تکلیف 30 هزار معلم/ تشریح تحول در دستگاه تعلیم و تربیت توسط وزیر آموزش و پرورش

تعیین تکلیف 30 هزار معلم/ تشریح تحول در دستگاه تعلیم و تربیت توسط وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در آموزش و پرورش، با ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجی‌میرزایی امروز در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: هیچ نهادی بالقوه‌تر از آموزش و پرورش نیست.

وی، دستگاه تعلیم و تربیت را رکن اصلی آموزش کشور دانست و خاطرنشان کرد: اهداف نظام و آرمان امام(ره) و انقلاب در این نهاد به انجام می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش با مطرح کردن این سئوال که «توجه کنیم مأموریت اصلی ما چیست؟»، بیان کرد: باید گفتمان خود را معطوف به مسائل مهم آموزش و پرورش کنیم.

حاجی‌میرزایی تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحوّل نیروی انسانی دانست و افزود: باید بر توان و پتانسیل خود اتکا کنیم و از همه توانایی‌های خود، حداکثر بهره را ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحران کرونا در امر آموزش، یادآور شد: این پیشامد، توجه مردم به آموزش و پرورش و تلاش‌های معلمان و فرهنگیان را بیشترو شفاف‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.

حاجی میرزایی تغییر و تحوّل با کیفیت را وابسته به معلم دانست و گفت: تحوّل در آموزش و پرورش، تنها با ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: ۳۰ هزار معلم باقیمانده نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

معطوف شدن توجه خانواده ها به رسالت ما بعد از کرونا

وی تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحول نیروی انسانی سیستم عنوان کرد و گفت: باید بر توان و پتانسیل خود اتکا کنیم و از همه توانایی های خود حداکثر بهره را ببریم.

مقام عالی وزارت با اشاره به بحران کرونا که در امر آموزش ایجاد کرده، یاداور شد: این پیشامد توجه مردم به اموزش و پرورش و تلاش های معلمان و فرهنگیان را شفاف تر کرده است.

وی تصریح کرد: کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.

حاجی میرزایی تغییر و تحول با کیفیت را منوط به معلم با کیفیت دانست و گفت: باید نوع نگرش به مسائل تغییر یابد و انعطاف داشتن در مسیر راه مهم است.

نظارت فرآیندی بر آموزش غیرحضوری داریم

جعفر پاشایی نیز در این اجلاس گفت: به همت مدیران نواحی و مناطق توانستیم در زیست بوم جدید شرایط عملکرد خوبی داشته ‌باشیم به طوری که کسب رتبه اول در جذب پیش دبستانی ، رتبه دوم‌ نانو، پیشتاز در تولید محتوا، اجرای طرح آجر به آجر به یاری مدیران ممکن پذیر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: نظارت فرایندی بر آموزش غیرحضوری(سنجشگران کیفیت آموزش مجازی) در فاز اول انجام پذیرفته و فاز دوم در حال انجام و فاز سوم در آینده انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه