اخبار داغ

خبر تکان‌دهنده معاون دادستان مشهد؛

نوزادان معتادی که پشت درب بیمارستان‌های مشهد جان می‌دهند

نوزادان معتادی که پشت درب بیمارستان‌های مشهد جان می‌دهند
عابدین‌زاده گفت: نوزادان به دنیا آمده از مادر معتاد دارای اعتیاد هستند و باید تحت درمان قرار بگیرند اما با مراجعه به بیمارستان‌ها اعلام می‌شود هر موقع این کودک به وضعیت تشنج رسید به بیمارستان ارجاع دهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد در گفت‌وگوی اختصاصی با صبح توس، اظهار کرد: در مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور اورژانس اجتماعی کودکان معتاد را به بیمارستان منتقل می کنند، اما متأسفانه بیمارستان هایی مانند بیمارستان اکبر و دکتر شیخ از پذیرش این بیماران کودک امتناع می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه اعتیاد در کودکان گسترش یافته و بیداد می کند، افزود: اتفاق افتاده که ۶ ساعت کودک خردسال در خودروی اورژانس اجتماعی بی‌تابی می‌کند و باتوجه به اینکه مادر کودک حضور ندارد و امکانات غذایی مانند شیرخشک فراهم نیست، دچار ضعف شدیدی می شود.

,

معاون دادستان مشهد گفت: باخبر شدیم در ساعات پایانی شب هنوز بیمارستان‌ها پاسخ اورژانس اجتماعی را نمی‌دهند و به دستگاه قضا اعلام می کنند و ما نیز باید با تهدید مسئولان بیمارستان اقدامات پذیرش و درمان کودک خردسال را در بیمارستان مهیا کنیم.

,

وی افزود: جلساتی را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم که پس از آن تا حدودی پای کار آمدند و تازه قرار شد مشخص کنند کدام بیمارستان کودکان زیر ۲۸ روزه را پذیرش کند و کدام بیمارستان نیز سنین مختلف دیگر را پذیرش کنند؛ باتوجه به اینکه کودکان خردسال دارای اعتیاد همراهی ندارد، هر کدام از بیمارستان‌های حاضر در جلسه سعی دارند از پذیرش فرزندان خردسال که دچار اعتیاد هستند شانه خالی کنند و آن قدر اورژانس اجتماعی را معطل نگه می‌دارند که از از آوردن خردسالان معتاد دیگر به این بیمارستان‌ها خودداری کند.

,

عابدین‌زاده ادامه داد: بیمارستان هایی مانند بیمارستان اکبر در مشهد نباید این کودکان خردسال را اذیت و معطل کند چراکه در صورت سهل‌انگاری این کودکان فوت خواهند کرد.

,

وی با اشاره به اینکه درخواست داریم از استانداری و فرماندی مشهد به این موضوعات واکنش نشان دهند و برای بررسی هر چه بیشتر این موضوعات توجه لازم را داشته باشند، افزود: کودکان به دنیا آمده از مادر معتاد دارای اعتیاد هستند و باید تحت درمان قرار بگیرد اما با مراجعه به بیمارستان ها اعلام می شود هر موقع این کودک به وضعیت تشنج رسید به بیمارستان ارجاع دهید.

,

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: با تمام مسئولان بیمارستان های مشهد جلسه گذاشتیم و متأسفانه سعی دارند به هر نحوی از جمله درمان سرپایی کودکان معتاد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

,

وی در همین رابطه افزود: نوزاد دو روزه معتاد سرپایی درمان نمی‌شود و باید بستری شود و مدتی در آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار بگیرد اما متأسفانه به دلیل هزینه‌های بالا این امر با مشکلاتی مواجه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه