اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان عمده بجنورد:

بالا رفتن قیمت کالاها باعث افزایش قیمت میوه شده است

بالا رفتن قیمت کالاها باعث افزایش قیمت میوه شده است
امید فیروزه‌ای گفت: علت اصلی افزایش بی رویه قیمت میوه‌ها، بالا رفتن قیمت اجناس دیگر در بازار است که بر روی قیمت میوه ها تاثیر گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید فیروزه‌ای، رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان عمده بجنورد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بجنا، با اشاره به نبود کمبود میوه در ایام عید، اظهار داشت: در میدان بار شهرستان بجنورد میوه فراوان هست و نه تنها کمبودی در زمینه تامین میوه خانوار نداریم، بلکه نسبت به بازار ، ذخیره بیشتری نیز داریم.

وی با اشاره به آن که سبد اصلی خانوار ایرانی سیب، پرتقال و کیوی است، افزود: قیمت پرتقال بر روی درخت ۷ هزار تومان و در میدان بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، قیمت سیب بر روی درخت ۷ هزار و در میدان بین ۸ تا ۱۳هزار تومان و قیمت کیوی بر روی درخت ۹ هزار تومان و در میدان بین ۱۲ تا ۱۳ هزار به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان عمده بجنورد گفت: به کمک سازمان صنعت و معدن و ستاد تنظیم بازار میوه های اصلی ایام عید با ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار و  به اندازه نیاز خانوارها در سردخانه های بجنورد ذخیره شده است و از تاریخ ۲۵ اسفندماه توزیع می شود.

وی با اشاره به قیمت بالای میوه ها اظهار داشت: علت اصلی افزایش بی رویه قیمت میوه ها، بالا رفتن قیمت اجناس دیگر در بازار است که بر روی قیمت میوه ها تاثیر گذاشته است.

وی همچنین علت افزایش چند برابری قیمت موز را  سوء مدیریت و صادرات بی رویه این میوه ذکر کرد و گفت : این عوامل باعث شده در حال حاضر موز، گران ترین میوه  بازار باشد.

فیروزه ای افزود: در حال حاظر در اکثر شهرستان های استان سردخانه جهت ذخیره میوه های ایام عید را داریم و در بجنورد نیز ۴ سردخانه، شیروان ۱ سردخانه و اسفراین ۱سردخانه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به علت نحوه غیرصحیح پرورش درخت میوه در استان، کیفیت میوه های تولیدی خراسان شمالی مانند سیب پایین است، خاطرنشان کرد:  چنانچه باغداران  درختان را به موقع کود، سم و هرس کنند و همچنین به کمک جهاد کشاورزی کلاس هایی برای آموزش های لازم جهت نگهداری از درخت ها داده شود، کیفیت تولیدات بیشتر خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری بجنا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه