اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد؛

باز پس‌گیری ۱۷۱۰ هکتار زمین ملی از دست متصرفان

باز پس‌گیری ۱۷۱۰ هکتار زمین ملی از دست متصرفان
حسن وحید گفت: هزار و ۷۱۰ هکتار از زمین‌های ملی استان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ از دست متصرفان بازپس گرفته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصر اترک با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه اجرای حدنگاری زمین های ملی با استفاده ار انجام نقشه برداری ها، در جایگاه رتبه یک کشور قرار دارد، اظهار کرد: تا به کنون ۹۵ درصد از عرصه منابع طبیعی استان حدنگاری شده است.

وحید گفت: این مساحت شامل یک میلیون و ۹۳۴ هزار هکتار است که تا به کنون برای یک میلیون و ۶۴۱ هزار هکتار آن سند تک برگ صادر شده است.

وی گفت: با انجام حدنگاری و اخذ سند تک برگ برای این زمین ها، مالکیت دولت بر روی زمین های ملی تثبیت و از زمین خواری سودجویان نیز جلوگیری می شود.

در عین حال، وی به انجام بازپس گیری هزار و ۷۱۰ هکتار از زمین های ملی استان از دست متصرفان طی سال های ۹۲ تا ۹۹ نیز اشاره کرد و افزود: بازپس گیری و اجرای احکام برای بیش از ۱۹۳ هکتار از زمین های ملی استان در سال جاری انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس قانون، دهیاری ها، شوراهای روستاها و شهرداری ها نسبت به انجام حفاظت از عرصه منابع طبیعی موظف هستند که در همین راستا، در سال جاری میان اداره کل منابع طبیعی استان و دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی تفاهم نامه ای منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی بیش از سه هزار نفر از ساکنان جوامع محلی، دهیاران و شوراهای روستا، اداره کل منابع طبیعی استان را همیاری می کنند.

وی در بخش دیگری از سخن خود، به عرصه های جنگلی استان نیز اشاره و اظهار کرد: در خراسان شمالی سطح عرصه جنگلی استان ۴۳۴ هزار هکتار است که برای این سطح از عرصه جنگلی، سند تک برگ اخذ شده است.

وحید همچنین عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۶۰ هزار هکتار از عرصه جنگل های استان تحت پوشش طرح ذخیره گاه جنگلی قرار گرفت و برای آن آگهی منتشر شد که در این عرصه قطع درختان ممنوع است.

وی افزود: غنی سازی جنگلی این ذخیره گاه از محل بذور درون همان عرصه انجام می شود تا ژنتیک اصلی این درختان حفظ شوند و تفرق صفات در این عرصه جنگلی رخ ندهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: خراسان شمالی جزو سه استان نخست کشور در اجرای ذخیره گاه جنگلی و حفاظت از آن است که در این زمینه جوامع محلی همکار اداره کل منابع طبیعی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه