اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت خارجه تحرک اقتصادی بیشتری داشته باشد/ طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار دارد

وزارت خارجه تحرک اقتصادی بیشتری داشته باشد/ طرح دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار دارد
علی جدی گفت: باید وزارت خارجه تحرک اقتصادی بیشتری داشته باشد زیرا در هفت سال گذشته در حوزه اقتصاد ضعیف عمل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی قدری ضعیف عمل کرده زیرا وزارت خارجه به همان نسبت که مواضع سیاسی را دنبال می کند باید به دنبال منافع اقتصادی کشور نیز باشد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این راستا از نظر ساختاری اشکال وجود دارد، افزود: بر همین مبنا طرح دیپلماسی اقتصادی با کمک کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار دارد تا اصلاح ساختار انجام شود تا از این طریق منافع اقتصادی بازرگانان، تولید کنندگان، صادرات کنندگان و وارد کنندگان دنبال شود.

جدی عنوان کرد: قریب به اتفاق کشورهای اطراف نظیر افغانستان، ارمنستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، سوریه، لبنان و بخشی از پاکستان مصرف‌کننده هستند با این حال ما بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

وی درباره کشورهایی که ما مصارف آنها را تامین می کنیم افزود: اگرچه صادرات در عراق  تا حدودی قابل ملاحظه است اما در باقی کشورها نتوانسته‌ایم ورود پیدا کنیم.

جدی خاطرنشان کرد: در این حوزه بازار مصرف خوبی وجود دارد که باید با کمک وزارت خارجه، وزارت اقتصاد و وزارت صمت در این بازارها حضور یابیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر اندازه در این بازارها خلا وجود داشته باشد کشوری نظیر ترکیه حضور خواهد یافت مانند آنچه در عراق و سوریه اتفاق افتاده است.

جدی تصریح کرد: باید وزارت خارجه تحرک اقتصادی بیشتری داشته باشد زیرا در هفت سال گذشته بیشتر وقت خود را صرف برجام و مواضع این چنینی کرده و در حوزه اقتصاد ضعیف عمل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه