اخبار داغ

رئیس کمیته انتظامی ستاد مدیریت کرونا تشریح کرد؛

جزییات ممنوعیت سفر به شهرها با وضعیت‌های مختلف در نوروز/ اعلام رنگ‌بندی شهرها ۲۵ اسفند

جزییات ممنوعیت سفر به شهرها با وضعیت‌های مختلف در نوروز/ اعلام رنگ‌بندی شهرها ۲۵ اسفند
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در شصتمین جلسه این کمیته، دستورالعمل های سفرهای نوروزی در شرایط کرونا را مورد بحث و بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز هر گونه جابجایی بین شهری می باشد. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از ۲۵ اسفند ماه که رنگ بندی شهرها اعلام می شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.  
,
 
,
وی در همین راستا افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین سه روز مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی تواند وارد آن شهر بشود.
,
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هم استانها و هم نیروی انتظامی برای کنترل کامل شهرهای قرمز و نارنجی متمرکز باشند.
,
 
,
ذوالفقاری بر عدم تشویق مردم به سفر تاکید کرد و گفت: حتما باید فاصله اجتماعی رعایت شود و این فقط مختص افرادی که به سفر می روند، نخواهد بود.
,
 
,
در این نشست پیشنهاد شد اگر افرادی که تست آنها مثبت باشد و قرنطینه را رعایت نکنند و سفر بروند، ضمن جلوگیری در مسیر و برگرداندن مبلغی را جریمه خواهند شد و باید به مراکز قرنطینه بروند.
,
 
,
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نماینده اصناف و کسبه هم گزارش هایی را ارائه کرد و تاکید شد که مصوبه ای برای محدودیت زمانی ساعات کار کسبه وجود ندارد اما محدودیت تردد شبانه همچنان ادامه دارد.
,
 
,
همچنین در این جلسه به بحث واکسن اتباع خارجی اشاره شد و ذوالفقاری با بیان اینکه با اتباع خارجی در کشور ما همانند هموطنان خودمان در درمان رفتار می شود، گفت: بحث تزریق واکسن به اتباع خارجی همزمان با مردم کشور مطرح است و کمیساریای عالی پناهندگان آمادگی کمک دارد برای واکسیناسیون اتباع خارجی و می تواند واکسن هایی که مورد تایید وزارت بهداشت باشد را  برای این قشر وارد کند.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه