اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

بایدن نسبت به کاهش تحریم‌ها محتاطانه عمل می‌کند

بایدن نسبت به کاهش تحریم‌ها محتاطانه عمل می‌کند
حمیدرضا ترقی گفت: بایدن نسبت به کاهش تحریم‌ها و نوع آنها خیلی محتاطانه و براساس مشورت با صهیونیست‌ها تصمیم می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: در مواضعی که آقای بایدن و وزیر امور خارجه او اعلام کرده‌اند، هیچ تغییری در سیاست خارجی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشاهده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی افزود: حتی بایدن نسبت به کاهش تحریم‌ها و نوع آنها خیلی محتاطانه و براساس مشورت با صهیونیست‌ها تصمیم می‌گیرد؛ لذا این برداشت که دموکرات‌ها و آقای بایدن مواضعشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران نرم است، توهمی بیش نیست.

,

فعال سیاسی اصولگرا ضمن بیان این مطلب که بایدن همچنان تداوم سیاست کلان هیئت حاکمه آمریکا را در قبال ایران پیگیری خواهد کرد، به موضوع تعامل آمریکا و اروپا بر سر ایران پرداخت و گفت: اروپایی‌ها با دموکرات‌ها مقداری راحت‌تر تعامل می‎‌کنند تا اینکه یک جمهوری‌خواه در آمریکا در قدرت باشد؛ بنابراین احتمال اینکه آنها سیاست آمریکا را با زبان دیگری دنبال کنند، وجود دارد.

,

ترقی در خصوص احیای دوباره داعش پس از روی کار آمدن بایدن در آمریکا عنوان داشت: احیای داعش با توجه به ضربه‌هایی که آمریکا در منطقه متحمل شده، ممکن نیست، اما احتمال این مسئله وجود دارد که باقی‌مانده‌های داعش را به کشورهای همسایه ارسال کند تا برای این کشورها به خصوص عراق و سوریه دردسرساز شود.

,

وی معتقد است؛ نمی‌توان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تفاوت قائل شد؛ زیرا هر دو آنها خواهان سرنگونی یا مهار جمهوری اسلامی ایران هستند و فقط راه و روشی را که انتخاب می‌‎کنند با هم متفاوت است؛ لذا نباید نه آمریکای زمان بایدن و نه به دیگری امید داشت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، آمریکا و اروپا انواع اقسام راهبردها را علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تحریم و جنگ روانی را به کار گرفته تا این نظام را مغلوب و مجبور به عقب‌نشینی کند، اما هیچکدام از این راهبردها موفق نبوده و با شکست همراه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه