اخبار داغ

طغیانی خبر داد:

برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۱۴۰۰

برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شورای نگهبان ایرادات و ابهامات لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به مجلس ارسال خواهد کرد و روز یکشنبه هفته آتی جلسه‌ای برای بررسی موضوعات مورد نظر کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات و ابهامات خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با آزادن شدن منابع ارزی ایران و محل استفاده آن، اظهار کرد: بخشی از درآمدهای ارزی دولت که حاصل از صادرات نفت خام، گاز، برق و میعانات بود، مسدود است و طی ماه‌های اخیر، رایزنی‌های متعددی در این حوزه با کشورهای مورد نظر صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اعلام اینکه علائم مثبتی در راستای آزادسازی بخش کوچکی از این پول‌ها دیده می‌شود، گفت: ان شاءالله این مبالغ آزاد شده و برای مصارف ارزی کشور صرف و هزینه شود. سه دسته اولویت با نیاز بالا توسط بانک مرکزی مشخص شده که این درآمدها صرف مواد اولیه، تولید و ماشین آلات و قطعات می‌گردد.
,
 
,
طغیانی ادامه داد: تا زمانی که این مبلغ آزاد نشود و به مصارف ارزی کشور نرسد، نمی‌توان قضاوت کرد. حواله ارزی توسط بانک مرکزی باید صادر شود و توسط بانک‌هایی که دارایی ایران در آن بلوکه است، پرداخت گردد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا زمانی که این کار عملی نشود، نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد ولی در گفتگوهای دیپلماتیک علائمی دیده می‌شود که توافقاتی برای پرداخت صورت گیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه چنین مبالغی به شکل ارز و چمدانی وارد کشور نخواهد شد، ادامه داد: توقیف کشتی کره‌ای و سفر وزیر خارجه عراق به ایران از جهت سیاسی ارتباطی با هم ندارند. مسئله کشتی بدلیل آلودگی‌های زیست محیطی بود و پرونده آن هنوز در جریان است و مباحث مربوط به جنگ در سوریه و عراق هم روشن است.
,
 
,
طغیانی اضافه کرد: همه رویدادها در حوزه اقتصادی و سیاسی بر هم تاثیر گذارند و برآیند مسائل تاثیر نهایی را دارند.
,
 
,
این نماینده مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان درباره لایحه بودجه مسئله رد یا قبول را ندارد و تنها ایرادات و ابهاماتی را مطرح می‌کند و در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ همین گونه خواهد بود. شورای نگهبان ایرادات و ابهامات را به مجلس ارسال خواهد کرد و روز یکشنبه هفته آتی جلسه‌ای برای بررسی موضوعات مورد نظر کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات و ابهامات خواهیم داشت.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه