اخبار داغ

رزم حسینی خبر داد:

آغاز عرضه میوه‌های تنظیم بازار

آغاز عرضه میوه‌های تنظیم بازار
وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نیست، گفت: عرضه میوه، روغن و کالاهای نوروزی از امروز آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا رزم حسینی پس از جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: پول‌های سرگردان دلال‌ها متاثر از سایر بازارهای موازی همچون بورس، سکه، زمین و ... هر دفعه وارد یک بازارمی شود، اما وزرات صمت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلال‌ها را در دستور کار قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین تره بار و مکان‌هایی که وزرات صمت و شهرداری مشخص می‌کنند، با همین رویکرد حذف واسطه گری، در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد تولید در کشور رونق گرفته است، افزود: ۸.۵ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده و در اختیار بازار و تولید کنندگان قرار گرفت که منجر به روان شدن صادرات و واردات در کشور شد و ارزهای صادرکنندگان الان به راحتی مبادله می‌شود.  امروز با وجود تحریم و بیماری کرونا در کشور، میزان موجودی کالاها، مواد اولیه، وارادات کالاهای ضروری و کالاهای صادراتی افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
وی در ادامه علت برخی گرانی‌ها را مولفه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمی‌توان خیلی از آن‌ها را در رسانه مطرح کرد، اما آنچه مشخص است نوسان نرخ ارز را نمی‌توان نادیده گرفت.
,
 
,
تعیین تعرفه ابزار قانونی وزارت صمت در جلوگیری از قاچاق
, تعیین تعرفه ابزار قانونی وزارت صمت در جلوگیری از قاچاق,
 
,
بنابر اعلام شاتا، وزیر صمت درباره  لزوم جلوگیری از قاچاق کالاهای داخلی به خارج از کشور گفت: ابزار قانونی وزارت صمت به عنوان یک عضو ستاد مبارزه با قاچاق، تعیین تعرفه است.
,
 
,
رزم حسینی در خصوص لزوم توقف صادرات برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز بازار داخل هم افزود: صادرات و واردات محصولات کشاورزی از وظایف وزرات جهاد کشاوری است و این وزراتخانه موظف است براساس سیاستگذاری تامین غذای کشور، نامه نگاری کند و برای محصولات کشاورزی درخواست توقف صادرات یا واردات بدهد و وزرات صنعت نمی‌تواند مستقل اقدام کند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه