اخبار داغ

اصفهان در دوگانه خروج از رکود گردشگری و جولان کرونا/ راهکار مدیران استانی؛ جذب با یک سوم ظرفیت و رزرو محل اسکان

اصفهان در دوگانه خروج از رکود گردشگری و جولان کرونا/ راهکار مدیران استانی؛ جذب با یک سوم ظرفیت و رزرو محل اسکان
پاندمی کرونا و افت شدید تعداد گردشگران، ضربه اقتصادی سختی به هزاران نفری زده است که کسب و کارشان بر مدار گردشگری و گردشگران می‌چرخد. این قشر انتظار رسیدن ایام نوروز و آغاز مسافرت‌های نوروزی به اصفهان را می‌کشند. سخنگوی ستاد استانی کرونا از تصمیم این ستاد برای پذیرش مسافران نوروزی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ کمتر از دو هفته تا پایان سال و عید نوروز باقی مانده است. عید نوروزی که اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ همه فارسی زبانان داشته و کمتر ایرانی است که خاطرات ایام نوروز در ذهنش ماندگار نشده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
*کرونا نفس گردشگری را گرفته است
, *کرونا نفس گردشگری را گرفته است, *کرونا نفس گردشگری را گرفته است,
 
,
اما نوروز 1400 هم مانند نوروز 1399 تحت تأثیر کرونا قرار داشته و دیگر مانند سالیان گذشته در آن خبری از مسافرت و دید و بازدید نوروزی نیست همچون تمام طول سالی که گذشت و همین موضوع هم سبب شده است با شیوع کرونا بخش گردشگری و کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری دچار ضرر و زیان شوند.
,
 
,
اکنون دو ماهی است که موج سوم کرونا در کشور را پشت سر گذاشته‌ایم و آمار فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به زیر 100 رسیده است ولی مسئولان وزارت بهداشت و کمیته علمی ستاد مدیریت ویروس کرونا به طور مرتب به مردم و مسئولان گوشزد می‌کنند شرایط جامعه پایدار نیست و عادی انگاری شرایط و عدم رعایت مسائل و دستورات بهداشتی می‌تواند موج چهارم شیوع کووید19 در جامعه را رقم بزند.
,
 
,
از طرفی هم بخش گردشگری استان به شدت در اثر کرونا آسیب دیده و برای نفس کشیدن نیاز به ورود گردشگر به استان ولو در برهه زمانی کوتاه دارد. همین دوگانگی موجب شده از طرفی اجازه فروش بلیط نوروزی به مسافران داده شود و از طرفی هم اعلام شود مردم برای سفر نوروزی برنامه ریزی نکنند و این در حالی است که به طور واقع بینانه کمتر از یک هفته تا آغاز موج اول مسافرت‌های نوروزی زمان باقی مانده است.
,
 
,
 
,
*ضربه اقتصادی کرونا به صنایع دستی اصفهان
, *ضربه اقتصادی کرونا به صنایع دستی اصفهان, *ضربه اقتصادی کرونا به صنایع دستی اصفهان,
 
,
مهدی مهدوی یکی از هنرمندان خاتم کار اصفهانی که قریب 20 سال در این رشته فعالیت دارد، در گفتگو با صاحب نیوز از وضعیت بد اوضاع بازار در این رشته صنایع دستی سخن گفته و اظهار می‌کند بسیاری از هنرمندان اصفهانی به دلیل نبود گردشگر و مشتری مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شده‌اند و حتی بسیاری از ایشان بعد از چند دهه فعالیت در این عرصه، برای تأمین معیشت خود مجبور شده‌اند به مشاغل دیگر روی بیاورند.
,
 
,
زهرا رحیمی یکی از هنرمندان میناکار در استان اصفهان است که در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز از وضع بد اقتصادی فعالان این رشته سخن می‌گوید. وی اظهار می‌کند اپیدمی کرونا علاوه بر کاهش شدید تعداد گردشگران که مهمترین و عمده‌ترین خریداران صنایع دستی هستند، موجب کاهش تعداد هنرجویان و تعطیلی کلاس‌های آموزشی نیز شده است.
,
 
,
همین مسأله در سایر بخش‌های گردشگری هم وجود دارد. مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز تفریحی و تاریخی و غیره زیر سایه سنگینی که کرونا بر جامعه انداخته است، در حال تحمل ضرر و زیان مالی هستند و نیاز به تجدید قوا دارند.
,
 
,
هر چند اگر تصمیم مسئولان دادن مجوز به ورود گردشگر و مسافر به استان باشد، باید با رعایت تمهیداتی صورت بگیرد که احتمال رقم خوردن موج چهارم بیماری را به حداقل برساند.
,
 
,
سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان، در گفتگو با صاحب نیوز در رابطه با تصمیم این ستاد در مورد تعطیلات عید نوروز با بیان این که این موضوع در ستاد طرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: تصمیم گیری نهایی در این مورد وابسته به وضعیت کرونا و رنگ بندی اصفهان و سایر استان‌های کشور تا فرا رسیدن عید نوروز است.
,
 
,
 
,
*پذیرش مسافر در اصفهان در تعطیلات نوروز
, *پذیرش مسافر در اصفهان در تعطیلات نوروز, *پذیرش مسافر در اصفهان در تعطیلات نوروز,
 
,
حجت الله غلامی با اشاره به این که هم اکنون 7 شهرستان استان در وضعیت آبی و 17 شهرستان در وضعیت زرد هستند، تصریح کرد: آن چه تاکنون تصمیم گیری شده است این بوده که در صورتی که شرایط کرونا در استان اصفهان به شکل کنونی باقی بماند که بیشتر شهرهای استان در وضعیت آبی و زرد قرار دارند و این نشان دهنده عدم رشد بیماری است، و در صورتی که در سطح کشور نیز وضعیت کنونی مستقر باشد، سفر از اصفهان به استان‌هایی که وضعیت مشابه استان ما را دارند و بلعکس مجاز خواهد بود.
,
 
,
وی اما از محدودیت‌هایی برای مسافران نوروزی اصفهان خبر داد و افزود: محدودیت سفرها در تعطیلات عید نوروز به این صورت است که مسافرینی که به اصفهان سفر می‌کنند باید قبلاً محل اقامت خود را رزرو کنند و تنها هتل‌ها و مراکزی که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌رسند می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌ها مسافر پذیرش کنند که این هتل‌ها یک سوم از ظرفیت اقامتی استان را شامل می‌شوند.
,
 
,
معاون برنامه ریزی و عمرانی استاندار اصفهان تأکید کرد: واگذاری اتاق به مسافرین در مهمانسراهای دولتی، مدارس، کمپ‌های نوروزی، خانه‌های شخصی و استیجاری به گردشگران و مسافران و زدن چادر در سطح استان ممنوع است و با آژانس‌ها و وبسایت‌هایی که تبلیغات این چنینی دارند برخورد خواهد شد.
,
 
,
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان اظهار امیدواری کرد با تداوم شرایط فعلی و بهتر شدن اوضاع، اصفهان پذیرای مسافران نوروزی باشد و تعطیلات را بدون تشدید بیماری کرونا پشت سر بگذارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه