اخبار داغ

قالیباف:

«حسین شیخ‌الاسلام» از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی بود

«حسین شیخ‌الاسلام» از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی بود
قالیباف با بیان اینکه گوش و دل شیخ‌الاسلام همواره متوجه زبان رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود و از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز در مراسم مجازی نخستین سالگرد درگذشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام نماینده دوره هفتم مجلس و معاون اسبق وزارت امور خارجه که به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم اظهار داشت: زنده‌یاد شیخ‌الاسلام به دلیل حضور مؤثر فکری و عملی و مسؤولیت‌های اجرایی مختلف در ساختار نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا زمان پیوستن به جوار غفران الهی، گنجینه‌ای ارزشمند از حافظه تاریخی و دیپلماسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمدباقر قالیباف,

وی ادامه داد: او از آغازین روزهای فعالیت در نهضت امام (ره) و در دوران فعالیت در نظام جمهوری اسلامی، هیچگاه از سنگر مبارزه همراه با نگاه شجاعانه و متفکرانه فاصله نگرفت و شناخت دقیقی از ماهیت نظام سلطه و رژیم اشغال‌گر قدس داشت و دشمنی با آمریکا را آرمان مقدس خود می‌دانست.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مرحوم شیخ‌الاسلام در هر منصبی در دفاع از مردم و انقلاب ایستادگی می‌کرد و در این راه هرگز کوتاهی نکرده و به سرزنش دیگران هیچ توجهی نکرد.

,

قالیباف با بیان اینکه گوش و دل شیخ‌الاسلام همواره متوجه زبان رهبر معظم انقلاب بود، تصریح کرد: شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی یک الگو بود و از معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی به شمار می‌رود.

,

وی ادامه داد: گرچه تفکر جهادی و مقاومت در او جوهره اعتقادی داشت اما همکاری مستقیمش با شهید رجایی در سمت معاونت سیاسی وزارت خارجه در دوران سرپرستی شهید رجایی، تفکر انقلابی او را عمق بخشید.

,

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: دوران حضور زنده‌یاد شیخ‌الاسلام در مجلس هفتم در جایگاه نماینده تهران، الگویی از نمایندگی متواضعانه و مسؤولانه بود و در ادامه راه نیز تجربه سیاسی و دیپلماتیک او که مخلصانه در کسوت مشاور رئیس مجلس فعالیت کرد، بسیار به کار آمد و فعالیت او در سمت دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه یافت و حیاتش را با حیات شجره طیبه مقاومت گره زد.

, مسؤولانه,

قالیباف با بیان اینکه 7 سال دبیرکلی کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در زمره خدمات ماندگار شیخ‌الاسلام به آرمان فلسطین به شمار می‌رود، اظهار داشت: با شناخت درست از هدف و  مقصد فعالیت‌های سیاسی، داخلی و خارجی، در هر منصبی به عنوان سربازی فداکار عمل کرد و این منش سربازی را تا آخرین روزهای حیاتش نیز ترک نکرد.

,

وی تصریح کرد: یکسال است که مرحوم شیخ‌الاسلام از میان ما رفته است اما تفکر انقلابی و جهادی را در بدنه دستگاه دیپلماسی به یادگار گذاشته است.

,

قالیباف در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد حسین شیخ‌الاسلام، یاد فاطمه رهبر، عیسی جعفری و محمدعلی رمضانی از نمایندگان درگذشته مجلس یازدهم را نیز گرامی داشت.

,

 

,

انتهای پیام/ک

, انتهای]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه