اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

خسارت ٢٢۴ میلیاردی سرمازدگی به باغات و محصولات زراعی

خسارت ٢٢۴ میلیاردی سرمازدگی به باغات و محصولات زراعی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال ١٩ هزار هکتار محصولات زراعی و ١٢ هزار هکتار محصولات باغی تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفت، بیان کرد: جمع خسارات وارد شده در سال جاری بر اثر سرمازدگی٢٢۴ میلیارد تومان بود که تنها راه جبران خسارت، بیمه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مخاطرات جوی که امسال در بخش کشاورزی رخ داد سرمازدگی بود که در دو مقطع زمانی، دو بار در فروردین ماه و یکبار در مهر ماه اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: سرمازدگی در فرودین ماه غلات، کلزا و محصولات باغی مانند بادام و در مهر ماه عمدتا ذرت را در ١٢ شهرستان تحت تاثیر قرار داد.

,

شیشه فروش با اشاره به اینکه امسال ١٩ هزار هکتار محصولات زراعی و ١٢ هزار هکتار محصولات باغی تحت تاثیر سرمازدگی قرار گرفت، بیان کرد: جمع خسارات وارد شده در سال جاری بر اثر سرمازدگی٢٢۴ میلیارد تومان بود که تنها راه جبران خسارت، بیمه است.

,

وی افزود: سال زراعی گذشته ۴۶ میلیارد تومان غرامت از صندوق بیمه به کشاورزان پرداخت شد امسال باتوجه به ظرفیت زراعت و باغات، حدود 50 درصد در بیمه ثبت نام ثبت کردند که پوشش بیمه ای نیز 50 درصد است.

,

منصور شیشه فروش ادامه داد: راهکاری برای جبران خسارت در بخش سرمازدگی به تهران ارائه شد امیدواریم بانک کشاورزی در زمینه استمهال وام و همچنین ظرفیت های بیمه بتواند پیگیری کند و در زمینه جبران خسارت کشاورزان اقدام کند.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: تنها راه حل جبران خسارت با حوادث، بلایای طبیعی و مخاطرات جوی بیمه است خسارتهایی نیز در اثر سیل، تگرگ، خشکسالی و موارد دیگر اتفاق می افتد که ضرورت دارد کشاورزان و باغ داران محصولات خودشان را در برابر حوادث، بیمه کنند.

,

شیشه فروش اذعان کرد: همچنین جهاد کشاورزی قنوات را باید به گونه ای تنظیم کند که در مقابل سیل ایمن باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه