اخبار داغ

رئیس سازمان صمت استان زنجان:

۲.۲ درصد اشتغال بخش تولید کشور متعلق به استان زنجان است

۲.۲ درصد اشتغال بخش تولید کشور متعلق به استان زنجان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 2.2 درصد اشتغال کشور در بخش تولید و صنعت، متعلق به استان زنجان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: 3094 جواز تاسیس و طرح توسعه با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 75 هزار و 968 میلیارد تومان و اشتغال 98 هزار و 835 نفر داریم که 24 درصد جوازها منتج به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: 1266 پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 12 هزار و 538 میلیارد تومان داریم که ماهیت کارخانه‌ای دارند و این پروانه‌ها موجب اشتغال مستقیم 46 هزار نفر شده ضمن اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها با احتساب نرخ تعریف‌شده ارز در سامانه بهین‌یاب است.

,

فغفوری افزود: تعداد پروانه‌های برنامه‌ریزی شده برای سال جاری 170 مورد بود که تاکنون 170 مورد محقق شده و حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده در سال جاری 585 میلیارد تومان بود.

,

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی گفت: در دهه فجر امسال، واحدهای تولیدی با بیش از 7500 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان 1.3 درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، اظهار داشت: 2.13 درصد از مجموع پروانه‌های صنعتی و 2.3 درصد از مجموع حجم سرمایه‌گذاری صنعتی و 2.2 درصد از مجموع اشتغال صنعتی کشور و 3 درصد از مجموع جوازهای تاسیس کشور متعلق به استان زنجان است که نشان می‌دهد این استان به سمت ایجاد واحدهای با سرمایه‌گذاری بالا سوق داده شده است.

,

فغفوری خاطرنشان کرد: امسال، احیای 30 واحد تعطیل برای استان زنجان در نظر گرفته شده بود که در 11 ماهه سال جاری 20 واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و 21 واحد در داخل شهرک‌های صنعتی، احیا و به چرخه تولید برگشته‌اند.

,

وی با اشاره به برنامه نهضت ساخت داخل از سوی وزارت صمت گفت: در این زمینه برای استان زنجان 66 میلیون دلار برنامه‌ریزی شده بود که عملکرد استان زنجان تا پایان آذرماه سال جاری با 245 درصد تحقق 162 میلیون دلار بوده است.

,

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد، گفت: کارگروه جهش تولید استان زنجان در 2 فروردین‌ماه سال جاری و بلافاصله بعد از نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تشکیل و نقشه راه آن در نیمه اول خردادماه، تکمیل و عملیاتی شد.

,

وی با بیان اینکه رشد شاخص‌های صنعتی استان زنجان در تمام موارد، بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که کار بسیار عظیم و ارزشمندی انجام شده و این توفیقات در شرایط کنونی تحقق پیدا کرده است.

,

حقیقی با بیان اینکه با برگزاری میدانی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همزمان با بازدید از واحدهای صنعتی، مشکلات واحدها در سطح استان و در غیر این صورت با پیگیری از مسئولان ملی، حل شده است، خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی در این بخش در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 110 درصد افزایش پیدا کرده است.

,

استاندار زنجان ابراز کرد: برای سال جاری 218 میلیون دلار صادرات برای استان زنجان از سوی وزارت صمت، تعیین شده بود که تاکنون 260 میلیون دلار صادرات از این استان انجام شده است.

,

وی با بیان اینکه استان زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار به ترتیب رتبه‌های 2 و 3 کشور را دارد، گفت: افزایش شمار بیمه‌شدگان اجباری و کاهش شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، نشان از فعالیت واحدهای تولیدی در سطح استان دارد.

,

حقیقی با بیان اینکه 3 اقدام مهم در حوزه تولید در استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: اقدام اول این بود که واحدهایی که آغاز به کار کرده بودند را به مرحله بهره‌برداری رساندیم و در این راستا در دهه فجر امسال، واحدهایی با حجم سرمایه‌گذاری بیش 7652 میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیدند و ارزش تولیدات این واحدها به اندازه‌ای بود که برنامه‌های یک روز رئیس‌جمهوری به این موضوع اختصاص یافت.

,

وی، اقدام دوم را بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید بیان کرد و افزود: از سال 97 تاکنون 60 واحد به چرخه تولید بازگشته و 2 هزار اشتغال، احیا شده است.

,

حقیقی ادامه داد: اقدام سوم نیز رفع مشکل واحدهای تولیدی است که با تمام توان برای حل آن‌ها تلاش شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه