اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه بندرانزلی:

رسول اکرم(ص) الگویی راه‌گشا برای تمام جوامع بشری هستند

رسول اکرم(ص) الگویی راه‌گشا برای تمام جوامع بشری هستند
سونیا سجادی گفت: جهان غرب با توجه به مطالعات فراوانی که در پیرامون شخصیت‌های دینی ما انجام داده به این موضوع پی برده که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای تمدن‌سازی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سونیا سجادی در گفتگو با خبرنگار  8دی، ضمن عرض تبریک بعثت حضرت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: نقطه عطف شیعیان و اهل تسنن، پیامبر رحمت(ص) هستند. شب و روز مبعث از نگاه بزرگان و فقهای شیعه و اهل سنت دارای اهمیت بسیاری است و فضائلی برای آن ذکر شده است. علامه جوادی آملی در رابطه با فضیلت شب مبعث فرمودند که این شب هم‌سنگ و هم‌رتبه با شب‌قدر است و برخی از بزرگان دین ما شب ۲۷ ماه مبارک رجب، شب مبعث آقا رسول‌الله(ص) را همچون شب نیمه‌شعبان احتمال داده‌اند که از شبهای قدر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  8دی،,

وی با بیان اینکه یکی از اعمالی که در این شب به آن سفارش شده زیارت قال امیرالمومنین(ع) است، گفت: این بدان معناست که معصوم(ع) می‌فرماید اگر شما سیره نبوی برایتان مهم است، سیره علوی نیز تا همین اندازه باید برایتان اهمیت داشته باشد. به عبارتی اگر می‌خواهید به قله معرفت و رحمت پیامبر اکرم(ص) دست پیدا کنید و یا حداقل به دامنه آن برسید باید از کانال حضرت علی(ع) رد شوید و ولایت او را بپذیرید.

,

دلایل تخریب شخصیت پیامبر اکرم(ص) توسط دشمنان اسلام و آخرالزمانی

, دلایل تخریب شخصیت پیامبر اکرم(ص) توسط دشمنان اسلام و آخرالزمانی,

مدرس حوزه با اشاره به اینکه دشمنان در آخرالزمان با کشیدن کاریکاتور پیامبر(ص)، تحریف تاریخ اسلام، نسبت دادن ناروا به ایشان و حتی ساختن فیلم‌هایی که شخصیت اصلی داستان فردی به نام محمد با کاراکتری منفی است، می‌خواهند به هدف خود برسند، افزود: متاسفانه در ایران هم بعضی از کارگردان‌ها فیلم را طوری می‌سازند که شخصیت منفی داستان فردی مذهبی یا چادری است که این برعلیه شخصیت مسلمان است.

,

سجادی در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی جهان غرب کاریکاتور و فیلم و کتابی ضد پیامبر(ص) ساخته و حتی از اسم محمد هم واهمه دارد، حال وظیفه ما مسلمانان، مذهبی‌ها و هیئتی‌‌ها نسبت به این حتک حرمت‌ها چیست؟ آیا باید بیانه صادر کنیم؟ تجمع داشته باشیم؟ یا اینکه مقابل به مثل داشته باشیم یعنی اگر فیلمی برعلیه پیامبر(ص) می‌سازند ما هم باید فیلمی از شخصیت مثبت ایشان بسازیم، گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری قرار نیست که تنها دشمن یک غلطی کرد ما جوابش را بدهیم بلکه باید پیش‌قدم شویم و این حداقل‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

,

وی با بیان اینکه اگر جسارتی به اهل بیت(ع) می‌شد آنها نجابت به خرج می‌دادند و از حق خودشان می‌گذشتند، افزود: مرده باید جامعه‌ای که مسلمان و مذهبی آن اجازه دهد حتک حرمت رخ دهد و سکوت کند. نه تنها زمانی که جهان غرب حرفی بزند بلکه حتی در جامعه ما وقتی برخی از احکام اسلامی تعطیل می‌شود، این هم نمونه‌ای از دهن‌کجی به رسول‌خدا(ص) است، ایشان برای اینکه احکام اسلامی را ترویج دهند دندان مبارکشان شکست و آبرو، جسم، روح و روان خود را پای احکام گذاشتند و فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد. وقتی در جامعه‌اسلامی و دوره آخرالزمانی احکام اسلامی نادیده گرفته می‌شود و جای معروف و منکر عوض می‌شود، مشخص است که آقا رسول‌الله(ص) رنج می‌کشند.

,

مدرس حوزه علمیه فاطمیه بندرانزلی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که جهان غرب از آن هراس دارد نقطه عطف شعیان و اهل تسنن که پیامبر اکرم(ص) هستند، می‌باشد زیرا می‌خواهند با تخریب چهره حضرت این تفرقه را بیشتر کنند که البته عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد به این دلیل که آنها نمی‌دانند با این تفرقه‌افکنی به مدد الهی وحدت در این بین بیشتر می‌شود.

,

این استاد از دیگر موارد دلایل تخریب پیامبر(ص) توسط جهان غرب را الگوی مناسب، انسانی کامل و راه‌گشا برای تمام جوامع بشری دانست و افزود: یکی ازشاخصه‌های آقا رسول‌الله(ص) اخلاق و بعد سیاسی ایشان بود و به عبارتی پیامبرمکرم اسلام(ص) یک شخصیت بااخلاق سیاسی بودند. اگر جسارتی به خودشان می‌شد بزرگوارانه می‌گذشتند و انتظار داشتند که دیگران برخورد کنند اما اگر ظلمی به مظلوم می‌شد یا در مورد دین بود برخورد می‌کردند و دین را ناموس خود می‌دانستند.

,

تمدن‌سازی اسلامی

, تمدن‌سازی اسلامی,

مدرس حوزه با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های بحث تمدن‌سازی اسلامی اخلاق است، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان شخصیتی که می‌شود از ایشان در بحث تمدن‌سازی اسلامی الگوپذیری کرد و میتوان از سیره ایشان و نوع برخوردشان با افراد جاهل بهره برد. مورد دوم علم است که وقتی آقا رسول‌الله(ص) در مسجد که دو گروه مشغول علم و ذکر بودند، وارد شد،گفتند من کنار افرادی که بحث علمی می‌کنند می‌نشینم نشان از اهمیت بسیار علم است. یک مورد دیگر عدالت است که می‌تواند شاخصه تمدن‌سازی اسلامی روی آن بنا شود.

,

وی در ادامه افزود: جهان غرب با توجه به مطالعات فراوانی که در پیرامون شخصیت‌های دینی ما انجام داده به این موضوع پی برده که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای تمدن‌سازی هستند اما متاسفانه برخی از این روشنفکران خاموش‌مغز ما چه عامدا و چه از سر سهو منکر این قضیه می‌شوند.

,

ذکر شریف صلوات

, ذکر شریف صلوات,

سجادی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه متاسفانه ذکر شریف صلوات برای خیلی از ما عادی شده و بدون توجه آن را بیان می‌کنیم، گفت: در صلوات داریم از خداوند درخواست می‌کنیم که «اللهم صل علی محمد وآل محمد» خداوندا بر محمد(ص) و آل او درود بفرست، پس باید این ذکر را با توجه بگوییم تا اثرش را بر روح و روان و جسم ما بگذارد.

,

وی تصریح کرد: علامه امینی(ره) کتاب شریف الغدیر را که در شأن و مقام آقا امیرالمومنین(ع) نوشته‌اند، گفتند که اگر کسی در صلوات فرستادن «وعجل فرجهم» را بگوید «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم» منِ علامه امینیشط او را در ثواب نوشتن این کتاب الغدیر شریک می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه