اخبار داغ

مدیر بنیاد شهید تربت حیدریه عنوان کرد؛

۵۴۳ فرزند شهید و ایثارگر تربت حیدریه متقاضی کار

۵۴۳ فرزند شهید و ایثارگر تربت حیدریه متقاضی کار
حسینعلی زاده گفت: در حال حاصر ۵۴۳ فرزند شهید و ایثارگر تربت حیدریه با مدارک عالی دانشگاهی متقاصی کار هستند که با توجه به فرصت های شغلی و ظرفیت های موجود انتظار می رود دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی حداقل های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینعلی زاده، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: شهدای ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی همه سرمایه وجودی خود را خالصانه گذاشتند و با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی مجاهدانه در برابر دشمنان ایستادند و درس مقاومت و سازش ناپذیری را به امت اسلامی آموختند.

وی ادامه داد: امروز ثمره خون شهدای انقلاب اسلامی ایران را همگی بخوبی احساس می کنند و می بینند که تفکر برگرفته از شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده و اکنون جبهه مقاومت هم مرز با رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۳ هزار خانواده ایثارگر از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره مند هستند، افزود: ایثارگر در بنیاد شهید از ۵ درصد به بالا تلقی می شود و کسی که دارای مدارک مجروحیت باشد بنیاد شهید و امور ایثارگران برای آن فرد پرونده تشکیل می دهد و چنانچه فردی فاقد مدارک مجروحیت باشد از طریق یگان اعزامی باید پیگیر باشد.

حسینعلی زاده با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ فقره تسهیلات مسکن ۲۰ ساله برای ایثارگران تربت حیدریه سهمیه اختصاص یافته، گفت: این تسهیلات برای خرید  در داخل شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۶۰ میلیون تومان است که به والدین شهدا و جانبازان با هر درصدی تعلق می گیرد.

مدیر بنیاد شهید تربت حیدریه خاطر نشان کرد: در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، فرزندان جانباز ۲۵ درصد به بالا از ۱۰۰ درصد شهریه و در مدارس شاهد نیز شهریه فرزندان جانباز ۵۰ درصد به بالا معاف هستند.

وی بیان کرد: جانبازان ۲۵ درصد به بالا که رای از کار افتادگی کلی دارند حداقل حقوق ماهیان دارند و مبلغی هم بعنوان کمک معیشت به جانبازان زیر ۲۵ درصد ماهانه واریز می شود.

حسینعلی زاده مهمترین دغدغه بازماندگان ایثارگران را موضوع اشتغال فرزندان آنها عنوان کرد و گفت: این فرزندان حتی در معادن و کارخانجات بصورت شرکتی، پیمانی و قراردادی با هر شرایطی مشغول به کار خواهند شد.

وی گفت: در حال حاصر ۵۴۳ فرزند شهید و ایثارگر تربت حیدریه با مدارک عالی دانشگاهی متقاصی کار هستند که با توجه به فرصت های شغلی و ظرفیت های موجود انتظار می رود دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی حداقل های تکلیفی برای بکارگیری فرزندان ایثارگران را به سرانجام برسانند.

حسینعلی زاده از نبود یک مرکز خصوصی رادیولوژی در سطح شهرستان تربت حیدریه که با بیمه دی قرارداد دشته باشد انتقاد کرد و افزود: ۱۳ هزار خانواده  ایاثارگر با بیمه دی قرار داد دارند اما متاسفانه برای امور رادیولوژی سرگردان هستند و انتظار داریم نظام پزشکی برای رفع این مشکل ورود کند.

شهرستان تربت حیدریه ۶۷۵ شهید، ۲۵۰۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه