اخبار داغ

نماینده ادوار مجلس:

بایدن می‌خواهد ایران را مقصر ناکارآمدی برجام جلوه دهد

بایدن می‌خواهد ایران را مقصر ناکارآمدی برجام جلوه دهد
جمالی نوبندگانی امنیت ملی مجلس گفت: بایدن تلاش می‌کند تا از طریق اتحاد با سه کشور اروپایی عضو برجام ایران را عامل ناکارآمدی برجام جلوه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: اقداماتی که اخیراً آمریکایی‌ها در زمینه نظامی و دیپلماتیک انجام داده‌اند، یادآور همان سیاست چماق و هویج است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی با بیان این مطلب که تیم بایدن به نوعی دیگر به‌دنبال دوشیدن کشورهای منطقه مانند عربستان و بحرین است، خاطرنشان کرد: حملات اخیر ارتش تروریستی آمریکا به مواضع عراقی‌ها در سوریه می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که آمریکا همچنان از عربستان و امارات و بحرین در منطقه حمایت می‌کند.

,

نماینده سابق مردم در مجلس دهم در همین رابطه ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اهداف حمله آمریکا به مواضع عراقی‌ها، می‌تواند این پیام را داشته باشد که می‌خواهد از این نوع حملات به‌عنوان چماقی علیه ایران و محور مقاومت استفاده کند.

,

جمالی نوبندگانی بیان کرد: از بُعد دیپلماسی بایدن اعلام می‌کند که به دنبال بازگشت به برجام است، اما وقتی شروط او را مورد توجه قرار می‌دهیم، نشان می‌دهد قصد واقعی بایدن بازگشت به برجام نیست، بلکه به دنبال این است که اتحادی میان آمریکا با سه کشور اروپایی حاضر در برجام ایجاد کند تا جو روانی و حقوقی را که در زمان ترامپ به ضرر آمریکا بود را دوباره بازگرداند.

,

او یادآور شد: برجام محصول مذاکرات دولت اوباما است که در آن زمان بایدن معاون اول اوباما بوده؛ لذا با گنجاندن بحث‌های دیگر مانند مسائل منطقه‌ای و موشکی تلاش می‌کند تا ناکارآمد کردن برجام را به پای ایران بنویسد.

,

این کارشناس مسائل سیاست خارجی معتقد است؛ بایدن تصمیم دارد تا توازنی را در منطقه غرب آسیا ایجاد کند تا وقتی که می‌خواهند اعلام کنند به دنبال توافق با ایران هستند، سعودی‌ها به وحشت بیفتند و باج بگیرند و یا وقتی که به مواضع جبهه مقاومت حمله می‌کنند دیگران حساب کار دستشان بیاید و موجب شادی رژیم صهیونیستی و عربستان شود.

,

جمالی نوبندگان بیان داشت: به نظر می‌رسد هدف اصلی آمریکا از اتخاذ سیاست توازن در منطقه، مقابله با تهدید اصلی‌شان یعنی روسیه و چین است.

,

وی با بیان اینکه سیاست دموکرات‌‎ها در قبال ایران همیشه سیاست چماق و هویج بوده، تأکید کرد: تاریخ نشان داده هرگاه جمهوری اسلامی با این موارد محکم برخورد کرده، آنها عقب‌نشینی قابل توجهی داشته‌اند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه