اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

۳۰ اکیپ بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی نظارت می‌کنند

۳۰ اکیپ بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی نظارت می‌کنند
شانقی گفت: طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) را از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۹لغایت۱۴/۱/۱۴۰۰توسط ۳۰ اکیپ کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: با توجه به ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان اداره کل دامپزشکی استان طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) را از تاریخ 25/12/99لغایت14/1/1400توسط 30 اکیپ کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

شانقی اظهار کرد: در این طرح کارشناس بازرسان از تعداد 2165 واحد مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی در سطح استان مرکزی اجرا و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

,

وی ادامه داد:ا به‌منظور افزایش آگاهی عمومی شهروندان و نیز اجرای دقیق طرح به رعایت نکات بهداشتی ذیل جلب می‌نماید:

,

1 – فرآورده‌های خام دامی (گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، آلایش خوراکی دام و طیور و.... )  را صرفاً از مراکز مجاز و بهداشتی تهیه نمایید.  

,

2 – عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی در حاشیه خیابان و به‌صورت دوره‌گردی ممنوع است لذا از خرید این‌گونه فرآورده‌های غیربهداشتی خودداری گردد.

,

3 – خرید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر،سنگدان و دل) فقط به‌صورت  بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصات کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید،تاریخ انقضاء (72 ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (حتماً داخل یخچال درب بسته و دارای برودت 0 الی 4 درجه سانتی‌گراد)انجام گیرد.

,

4 – خارج نمودن گوشت مرغ از بسته‌بندی و قطعه نمودن آن در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلبات احتمالی ممنوع بوده و از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک‌شده و یا قطعه‌بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری نمایید.

,

5 – پس از خرید بلافاصله مرغ تازه را از بسته‌بندی خارج نموده و نسبت به تمیز نمودن و نگهداری در یخچال اقدام نمایید.

,

6 – از خرید تخم‌مرغ‌های فاقد تاریخ تولید و مشخصات خودداری فرمایید.

,

7 – از خرید هر نوع گوشت قرمز که  فاقد مهر بازرسی بهداشتی و برچسب نشانه‌گذاری کشتارگاه است و یا خارج از یخچال نگهداری می‌شود جدا" خودداری فرمانید.

,

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه با شماره تلفن 1512  تماس حاصل فرمانید.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه