اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاست خارجی مطرح کرد؛

شکل اصلی سیاست ‌خارجه کشور، تفکر اصلاح‌طلبانه و غیرواقع‌بینانه است

شکل اصلی سیاست ‌خارجه کشور، تفکر اصلاح‌طلبانه و غیرواقع‌بینانه است
ظهره‌وند گفت: تغییر جغرافیای سیاسی منطقه غرب آسیا همیشه در دستورکار دموکرات‌ها قرار داشته است. آن‌هایی که نسبت به ریاست جمهوری بایدن اظهار خوش‌بینی می‌کنند یا نسبت به واقعیت جاری در نظام بین‌الملل آشنا نیستند یا اینکه جزء شبکه نفوذ دموکرات‌ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین‌الملل و سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به افزایش تحرکات داعش در منطقه بعد از روی کار آمدن بایدن اظهار کرد: باید تفاوتی میان مواضع اعلامی با آنچه که در صحنه میدانی عمل می‎‌شود، تفاوت قائل شد. دموکرات‌ها در خصوص فریبکاری یدطولایی دارند و این را به عنوان ظرفیت نرم خود به حساب می‌آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: موضوع تغییر جغرافیای سیاسی منطقه یکی از دستورکارهای ثابت دموکرات‌هاست و برای اینکه بتوانند رهبری جهان را به آمریکا بازگردانند، گزینه دیگری جز در این مسیر نمی‌بینند؛ زیرا ایالات متحده جهانی با محوریت آمریکا را پیگیری می‌کنند.

,

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این‌که ایران، روسیه و چین از چالش‌های اصلی آمریکا محسوب می‌شوند، عنوان کرد: مسئله ایالات متحده این است که بتواند با ایجاد بحران‎های مدیریت‌شونده توسط واشنگتن این چالش‌ها را مدیریت کند و ظرفیت اصلی آن هم، شبکه‌های نفوذی وابسته به آن است که در سراسر جهان در اختیار دارد.

,

ظهره‌وند ادامه داد: دموکرات‌ها در کنار ظرفیت نرم، تلاش می‌کنند از ظرفیت نظامی هم استفاده کنند که در نخستین اقدام نظامی خود به مواضع نیروهای عراقی در سوریه حمله کردند؛ لذا این ترفند تجربه‌شده آمریکایی‌هاست.

,

وی تولد داعش را محصول دموکرات‌ها در زمان ریاست جمهوری اوباما عنوان کرد و افزود: آقای اوباما داعش را شکل داد تا آمریکا در جنگ‌های نیابتی در منطقه موفق شود که هزینه این جنگ نیابتی را عربستان و امارات متقبل شدند.

,

ظهره‌وند ضمن اشاره به این مطلب که سیاست خارجی دولت باید فعال و منسجم باشد، مسئله استفاده از استقلال استراتژیک را مطرح کرد و در این رابطه عنوان داشت: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است. ما در حوزه مقابله با تهدیدات از استقلال استراتژیک خود بارها استفاده کرده‌ایم اما در حوزه استفاده از فرصت‌ها به دلیل اینکه برخی نسبت به تفکر انقلابی تردید دارند به دیپلماسی رایج در دنیا متوسل شده‌اند که نتیجه آن برجام می‌شود.

,

وی بیان کرد: آن‌هایی که نسبت به ریاست جمهوری بایدن اظهار خوش‌بینی می‌کنند یا نسبت به واقعیت جاری در نظام بین‌الملل آشنا نیستند یا اینکه جزء شبکه نفوذ دموکرات‌ها هستند.

,

سفیر سابق کشورمان در ایتالیا معتقد است؛ رفتارشناسی دموکرات‌ها کاملاً بر ما آشکار است و مشکل اصلی کشور در حوزه سیاست خارجی، نوع تفکر اصلاح‌طلبانه و غیرواقع‌بینانه است. این تفکر یک تفکر کاملاً ارتجاعی با آب‌ورنگ مدرنیته محسوب می‌شود که این نوع تفکر وابستگی به غرب را در پی دارد.

,

ظهره‌وند با بیان این مطلب که دموکرات‌های امروز از دموکرات‌های زمان اوباما ضعیف‌تر هستند؛ گفت: ما بایستی با واقع‌بینی بتوانیم از ضعف دموکرات‌های امروز در آمریکا نهایت استفاده را ببریم و اجازه ندهیم مانند گذشته با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و نیروهای وابسته به خود، راهبردهایشان را عملیاتی سازند و به کشورها تحمیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه