اخبار داغ

نماینده ادوار مجلس:

کشورهای غربی کاملاً به FATF اعتقادی ندارند

کشورهای غربی کاملاً به FATF اعتقادی ندارند
لاله افتخاری با بیان اینکه FATF و برجام خواهر و برادری یکدیگر هستند، گفت: درواقع این دو بسته‌هایی هستند که غرب برای ما تدارک دیده‌ و خیلی مواقع خودش هم از این بسته‌ها استفاده نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لاله افتخاری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: دولت با تصویب FATF به دنبال این است که به اهداف خودش که در این مدت ترسیم کرده است، دست یابد که این اهداف و برنامه‌ریزی‌ها ناشی از نگاه برون‌‎گرای دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لاله افتخاری, ا شبکه خبری تهران نیو, ز، , ز, ,

وی افزود: براساس نگاه برون‌گرای دولت، FATF جزء ابزارهای برون‌گری است؛ لذا بیش از این نباید از مرام و مسلک دولت انتظار داشت و به همین خاطر طبیعی است که مجموع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشارهای سیاسی قرا دهد و علیه این نهاد فرافکنی کند.

,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه روحانی و حامیان او حاضر نیستند بنا به شرایط حاکم در روابط بین‌الملل دیدگاهشان را نسبت به FATF  تعدیل کنند، گفت: حداقل امیدواریم به بهانه انتخابات هم که شده دولت کمی درون‌گرایی را مدنظر قرار دهد و میان دوست و دشمن تمایز قائل بشود و میان منافع ملت با منافع دیگران تفاوت را مدنظر قرار دهد.

,

افتخاری معتقد است؛ FATF و برجام خواهر و برادری یکدیگر هستند. درواقع این دو بسته‌هایی هستند که دیگران برای ما تدارک دیده‌اند و خیلی مواقع خودشان هم از این بسته‌ها استفاده نمی‌کنند همانند واکسنی که در کشورهای آفریقا آن را امتحان می‌کنند و به کاهش موالید می‌انجامد.

,

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در بحث علمی ما مؤسسه خودخوانده علمی ISI را داریم که FATF هم یک مؤسسه خودخوانده است و همه این مؤسسه‌ها از ابزارهای استعمار و استکبار تلقی می‌شوند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه