اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

اکران مستند ترم تحمیلی تا سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دارد/ برگزاری کنگره شهدای دانشجو در سال آینده

اکران مستند ترم تحمیلی تا سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دارد/ برگزاری کنگره شهدای دانشجو در سال آینده
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه توجه به نقش زنان و شهدای دانشجو از جمله اهداف مستند ترم تعطیلی است، گفت: درصدد نمایش و اکران این مستند در صدا و سیمای گیلان هستیم و اکران این مستند تا سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، محمدمهدی نیازمند، مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان در جلسه رونمایی و اکران از مستند ترم تحمیلی در سالن جلسات بسیج دانشجویی گیلان، با تاکید بر گسترش فرهنگ جهاد و شهدا و دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور اظهار کرد: با شرایط فعلی کرونا و با توجه به عدم حضور دانشجویان در مناطق جنگی و دانشگاهی درصدد انتقال این فرهنگ از طریق فضای مجازی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

نیازمند با بیان اینکه توجه به نقش زنان و شهدای دانشجو از جمله اهداف مستند "ترم تعطیلی" است افزود: درصدد نمایش و اکران این مستند در صدا و سیمای گیلان هستیم و اکران این مستند تا سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

,

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری کنگره شهدای دانشجو در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم این مستند اثرگذار بوده و در فضای مجازی و دفاتر دانشجویی در سطح گسترده ای منعکس شود.

,

 

,

رونمایی از مستند ترم تحمیلی با هدف ترویج مفهوم شهادت و جهاد

, رونمایی از مستند ترم تحمیلی با هدف ترویج مفهوم شهادت و جهاد,

وحید خسرومرادی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه این مستند به نوعی پوششی جایگزین برای اردوهای راهیان نور است که برای دومین سال متوالی امکان برگزاری این اردوها وجود نداشت اظهار کرد: مستند ترم تحمیلی در جهت انتقال و جایگزینی در راستای ترویج مفهوم شهادت و جهاد است.

,

خسرومرادی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که از راهیان نور بعنوان فناوری یاد میکنند گفت: ایشان می فرمایند که راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ از معدن تمام‌نشدنی سال‌های دفاع مقدس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند.

,

معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از فضای مجازی در انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس بیان کرد: ساخت مستند ۷قسمتی ترم تحمیلی با نگاه ترویج این فرهنگ است.

,

وی در تشریح این مستند بیان کرد: این مستند ۷قسمتی در رابطه با نقش دانشجویان و بویژه شهدای دانشجو در جبهه های جنگ و دوران دفاع مقدس، حضور زنان و بانوان در دوران دفاع مقدس، نقش تربیتی مادران دانشجویان و...است.

,

خسرومرادی ادامه داد: در هر قسمت از این مستند درخدمت یکی از بزرگان و تاثیرگذاران دوران دفاع مقدس نظیر سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سردارحق بین، سردار حمزه فلاح،خانم شفیع پور پرستار دوران دفاع مقدس و ،هاجر لطفی مادر یکی از شهدای دفاع مقدس در بازه زمانی بین ۲۰تا۳۰دقیقه هستیم.

,

معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به نمایش این مستند در صداوسیمای گیلان بیان کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده این مستند در ایام نوروز از شبکه باران پخش خواهد شد و بلافاصله از سایر بسترهای نمایش مثل تلگرام، آپارات و سایر فضاهای مجازی دانشگاهی منتشر خواهد شد.

,

وی در پایان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز گفت: محورهای موضوعی این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، شهدای راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو و دیگر موارد است.

,

خسرومرادی با بیان اینکه این جشنواره در دو سطح استانی و ملی برگزار میشود تصریح کرد: بخش های جشنواره شامل هنرهای تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات داستانی، موسیقی، شعر و عکس است، آخرین مهلت ارسال آثار ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، آیین اختتامیه جشنواره استانی یکم الی سیزدهم خرداد ماه ۱۴۰۰ است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه