اخبار داغ

معاون بازرسی سازمان صمت خراسان شمالی:

۱۵ تیم بازرسی در استان بازار نوروزی را رصد می کنند

۱۵ تیم بازرسی در استان بازار نوروزی را رصد می کنند
علی وفاخواه به اجرای طرح ویژه رصد و بازرسی از بازار نوروزی در استان از بهمن ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وفاخواه، معاون بازرسی سازمان صمت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: از بهمن ماه امسال تا روز گذشته دو پرونده تخلف عرضه خارج از شبکه مرغ و ۱۳ پرونده تخلف گران فروش مرغ، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت در فروشگاه های مرغ فروشی در سطح استان تشکیل شده اند.

وفاخواه یادآور شد استان های خراسان رضوی و گلستان که قطب تولید مرغ هستند، طی یک ماه اخیر با کمبود مرغ مواجه شده اند و قیمت مرغ در این استان ها به کیلویی ۴۵ هزار تومان رسیده درحالی که در استان خراسان شمالی، قیمت مرغ طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، کیلویی ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: این تفاوت قیمت مرغ در استان خراسان شمالی با استان های همجوار موجب شده است تا عده ای از خارج از استان به داخل استان آیند و مرغ را به استان های همجوار ارسال کنند.

وفاخواه افزود: این در حالی است که خروج مرغ از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این مقام مسئول خواستار شد: نیروی انتظامی استان مبادی ورودی و خروجی استان را با جدیت بیشتری کنترل کند تا از بروز تخلف عرضه خارج از شبکه کالاهای اساسی در استان جلوگیری شود.

۱۵ تیم بازرسی در استان بازار نوروزی را رصد می کنند

علی وفاخواه، معاون بازرسی سازمان صمت خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به اجرای طرح ویژه رصد و بازرسی از بازار نوروزی در استان که از بهمن ماه امسال شروع شده است و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت کالا و خدمات در حال اجرا است.

وفاخواه بیان کرد: در همین راستا، سازمان صمت استان در همکاری با اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت غله و نیروی انتظامی استان ۱۵ تیم بازرسی مشترک تشکیل داده اند.

وی همچنین افزود: البته در راستای انجام گشت ها و بازرسی های مشترک از توان بسیجیان در انجام بازرسی ها نیز استفاده شده است.

وفاخواه خاطر نشان کرد: رصد و انجام بازرسی های نوروزی هر روزه در دو نوبت صبح و عصر در حال انجام است.

معاون بازرسی سازمان صمت خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: علاوه بر اینکه هر روزه سامانه ۱۲۴ برای دریافت گزارشات و شکایات مردم از تخلفات صنوف از ساعت هفت و نیم صبح تا ۲۲ شب فعال است همچنین کانکس های ۱۲۴ با حضور نیروهای بازرسی از بازار در میادین اصلی شهرها نیز مستقر شده اند.

وی افزود: در کشتارگاه های مرغ استان نیز نیروهای بازرس به منظور نظارت بر فرآیند کشتار و توزیع مرغ مستقر هستند.

وفاخواه در خاتمه گفت: طی اطلاع رسانی به اتحادیه های صنفی استان، آنان را ملزم کرده ایم تا نسبت به اطلاع رسانی به واحدهای صنفی برای نصب برچسب قیمت بر کالاها و رعایت درصد سود مصوب اقدام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ۱۵ تیم بازرسی در استان بازار نوروزی را رصد می کنند, ۱۵ تیم بازرسی در استان بازار نوروزی را رصد می کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه