شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان سیستان و بلوچستان
ساعت: 11:26 منتشر شده در مورخ: 1399/12/26 شناسه خبر: 1717559
معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

کاهش ۹ درصدی شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان/ کرونا مراحل ثبت و رسیدگی شکایات را الکترونیکی کرد

کاهش ۹ درصدی شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان/ کرونا مراحل ثبت و رسیدگی شکایات را الکترونیکی کرد
امید آذرنگ گفت: امسال سه هزار و ۵۸ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این آمار با کاهش ۹ درصدی روبه رو بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید آذرنگ، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در هیئت حل اختلاف سه هزار و ۵۸ دادخواست دریافت و منجر به دو هزار و ۱۲۷ رای صادره شده است.

وی اظهار کرد: افزایش نظارت ها در سایه تعامل کارفرمایان و کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین استان باعث شده است تا علی رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمترین مشکل در خصوص مطالبات کارگری در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: امسال از تعداد آرای صادر شده در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان ۸۰۸ رای سازشی بوده که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، تمامی مراحل ثبت شکایات و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع روابط کار دنبال می شود.

آذرنگ افزود: صیانت از نیروی کار نیز فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود، بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار برای نیروی کار بسیار حائز اهمیت و از اولویت مهم آنان است.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1717559
ارسال نظر
نظرات