اخبار داغ

آخرین تحولات صحنه انتخابات اسرائیل از نگاه رسانه‌های اسرائیلی

آخرین تحولات صحنه انتخابات اسرائیل از نگاه رسانه‌های اسرائیلی
در آستانه برگزاری چهارمین انتخابات کنست، ادامه تظاهرات در اطراف محل سکونت بنیامین نتانیاهو ابعاد جدیدی از سرخوردگی جامعه صهیونیست در مهاجرت و سکونت در فلسطین اشغالی را با وجود گذشت چند نسل نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  پایگاه اطلاع رسانی یدیعوت آحارانوت در گزاشی با اشاره به برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو دو روز مانده به انتخابات اسرائیل نوشت در تظاهرات شنبه شب در نزدیکی مقر اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در قدس ، بیش از ۲۰ هزار نفر از معترضین فریاد زدند این چیزی نبود که ما مستحق آن بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
گلعاد کوهن و روی روبنشتاین نویسندگان این گزارش با اشاره به تجمع شبانه بیش از ۲۰ هزار معترض به سیاست‌های نتانیاهو تاکید کردند ، این بزرگترین تظاهراتی است که طی چند ماه اخیر در خیابان‌های قدس رخ می دهد، این در حالی است که به نوشته این روزنامه عبری زبان، تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی در سرتاسر (فلسطین اشغالی) برگزار شد و صهیونیست‌های مهاجر نسبت به شرایط زندگی خود در اسرائیل اعتراض کردند.
,
 
,
تظاهر کنندگان ابراز امیدواری کردند ، تا ۳ (۲) روز دیگر (۲۳ مارس) دیگر نتانیاهو را در صدر قدرت نبینند و این آخرین تظاهرات آنها باشد.
,
 
,
از سوی دیگر با وجود آن که اسرائیل یکی از دقیق ترین ساختارهای نظر سنجی را در اختیار دارد اما مراکز پایش نظرات شهرک‌نشینان همچنان در مشخص کردن نتایج انتخابات پیش رو که قرار است روز ۳ فروردین برگزار شود، دچار مشکل هستند.
,
 
,
کارشناسان رسانه‌های اسرائیلی که در رسانه‌های مختلف دیداری این رژیم حضور پیدا  کرده یا در مطبوعاتی همچون یسرائیل هیوم، معاریو، هاآرتص و یدیعوت آحارانوت نظرات خود را منتشر می͏‌کنند معتقدند نتایج انتخابات در اسرائیل در هر دو سوی آن لیست‌هایی که قادر به احراز حداقل آرا برای ورود به رقابت کرسی‌های انتخابات (۳.۲۵ درصد آرا یا  حدود ۱۵۱ هزار رای) نبوده یا در لبه این خط قرار دارند بسیار زیاد هستند و این امر باعث شده است تا از هم اکنون نتوان پیش بینی کرد نتانیاهو با چه احزاب کوچکی قادر به ائتلاف خواهد شد تا مسئله نخست وزیری وی در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.
,
 
,
این کارشناسان بر این باورند تظاهرات گسترده و مستمر علیه سیاست‌های کلان اسرائیل باعث شده است تا میانگین افراد مردد که هنوز تصمیمی برای سمت وسوی آرای خود نگرفته‌اند نیز افزایش پیدا کند.
,
 
,
براساس نتایج آخرین نظر سنجی‌های انجام گرفته  که پایگاه اطلاع رسانی نیوز وان آن را بامداد روز یکشنبه  منتشر کرد، نتانیاهو همچنان از تضاد و سردرگمی صحنه سیاسی اسرائیل کمال بهره را برده و یک گام به تحقق هدف خود برای بقا در نخست وزیری به رغم تمامی اعتراضات صورت گرفته به پیش رفته است.
,
 
,
به نوشته این پایگاه عبری زبان در نظر سنجی انجام گرفته توسط شبکه  ۱۲ تلویزیون اسرائیل انجام گرفته لیکود ۳۲  کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به دست خواهد آورد در حالی که حزب آینده‌ای وجود دارد ۱۸ ، یامینا ۹ ، امید جدید ۹ ، لیست مشترک عربی ۸ ، اسرائیل خانه ما ۷ ، یهودیان توراتی ۷ ، حزب کار ۶ ، صهیونیسم دینی ۴ ، آبی سفید ۴ ، مرتس ۴ و بقیه احزاب هم ۴ کرسی را به دست خواهند آورد
,
 
,
این در حالی است که نتایج نظر سنجی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل ۳۰ کرسی را  برای لیکود  اختصاص داده و دو کرسی کسر شده را به احزاب یامینا و امید جدید داده است دو حزبی که که رهبران آن یائیر لابید و گدعون ساعر  رقبای اصلی نتانیاهو در جریان راستگرا برای تصدی نخست وزیری محسوب می شوند.
,
 
,
گرچه بنیامین نتانیاهو در پاسخ به پرسش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد فقط در صورتی حاضر است با لابید مناظره کند که او صراحتا اعلام نماید به دنبال رقابت بر سر نخست وزیری است.
,
 
,
در این میان بنی گانتس رهبر آبی که تمامی محاسبات سیاسی‌اش در ائتلاف با نتانیاهو به شکست انجامیده در واکنش به اعلام نتایج نظر سنجی که بیانگر افول شدید این تشکل سیاسی دارد ، ادعا کرد، نتایج انتخابات بسیار بهتر از نتایج نظر سنجی‌ها خواهد بود.
,
 
,
این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در حالی این سخنان را اعلام کرد که برخی از نظر سنجی‌ها پیش بینی کردند وی و حزبش حتی قادر به کسب حداقل آرا هم نشوند.
,
 
,
گانتس که با رادیو سراسری اسرائیل "رشت بت" سخن می‌گفت، تاکید کرد اطمینان دارد که نتایج حزبش در انتخابات بسیار بهتر از آن چیزی خواهد بود که در  رسانه‌ها به عنوان نظر سنجی منتشر می‌شوند.
,
 
,
تا دو روز دیگر در حالی اسرائیلی‌ها پای صندوق‌های رای می روند که اختلافات در جامعه صهیونیستی  به نقطه  اوج خود رسیده است و این اختلافات که پیش از این به داخل احزاب و جریان‌ها هم سرایت کرده، باعث شده است تا بیش از هر زمان، تردید، دو دلی و حتی تحریم انتخابات شرایط غالب صحنه انتخاباتی شود.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: تسنیم
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه