اخبار داغ

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

اختلاف بین صمت و جهاد کشاورزی عامل آشفتگی بازار شب عید/ سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار

اختلاف بین صمت و جهاد کشاورزی عامل آشفتگی بازار شب عید/ سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار
"محمدرسول سماکچی" گفت: اقدامات دولت باید عام‌المنفعه باشد و نباید از تنظیم بازار سودی برای خود در نظر بگیرد اما متاسفانه امسال اقلام تنظیم بازار، گرانتر عرضه شد که حتی مردم هم از آن استقبال نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رسول سماکچی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تولید از سایر استان‌ها عقب افتادگی بیشتری دارد گفت: علت این امر هم این است که مسئولین استانی عملکرد نامناسب تری نسبت به مسئولین کشوری داشته و از شخص اول اجرایی استان تا مدیران اقتصادی عملکرد ضعیفی در حوزه حمایت از تولید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
 
,
وی با اشاره به اینکه ناهماهنگی و اختلافات بین صمت و جهاد کشاورزی مردم را در روزهای منتهی به شب عید دچار گرفتاری کرد افزود: گیلان تولید کننده عمده مرغ است و هیچ کمبودی در این زمینه ندارد اما عدم عملکرد مناسب مسئولان صمت و جهاد کشاورزی، مردم دچار آسیب و مشکل شدند.
,
 
,
نقش گمرک در آشفتگی بازار شب عید
, نقش گمرک در آشفتگی بازار شب عید, نقش گمرک در آشفتگی بازار شب عید,
 
,
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان ادامه داد: علاوه بر صمت و جهاد کشاورزی، گمرک نیز در بحران بازار شب عید نقش دارد زیرا نهاده‌های دامپروری که با ارز دولتی خریداری شده بود را زود ترخیص نکرد و اکثر این نهاده‌ها فاسد شدند و ضرر و زیان زیادی بابت آن داده شد.
,
 
,
عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند
, عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند, عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند,
 
,
سماکچی با بیان اینکه دلالان بزرگ نهاده‌ها را با ارز آزاد به کارخانه داران فروختند و بانک مرکزی و صمت نیز به این موضوع رسیدگی نکردند گفت: این التهابات اکثرا منشاء دولتی دارد و حتی شک برانگیز است چرا که گویی عده‌ای عمداً قصد دارند مردم را اذیت کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه طی ماه‌های آتی مشخص می‌شود که آیا مسئولین در پی تحقق شعار سال هستند یا تنها به نصب بنر و شعار دادن کفایت می‌کنند عنوان داشت: مردم در این مدت خیلی آسیب دیدند اما از روی نجابت حرفی نزدند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.
,
 
,
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان خاطرنشان کرد: مسئولین استان از چند ماه گذشته سیب و پرتقال را انبار کردند تا در شب عید با قیمت ارزان‌تر به دست مردم برسانند اما دیدیم که میوه تنظیم بازار حتی با قیمت بالاتر از اجناس معمولی عرضه شد.
,
 
,
سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار
, سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار, سودجویی دولت از میوه تنظیم بازار,
 
,
سماکچی با اشاره به اینکه گران بودن میوه تنظیم بازار به معنای سودجویی و دزدیدن از جیب مردم است تصریح کرد: اقدامات دولت باید عام‌المنفعه باشد و نباید از تنظیم بازار سودی برای خود در نظر بگیرد اما متاسفانه امسال اقلام تنظیم بازار، گرانتر عرضه شد که حتی مردم هم از آن استقبال نکردند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از تولید به معنای جلوگیری از وادات کالا با مشابه داخلی و قاچاق و زد و بندها است، خاطرنشان کرد: عده‌ای با ارز دولتی سنگ پا و دسته بیل وارد کردند اما مشخص نیست که بین این اقلام چه چیزی جاسازی شده است.
,
 
,
سماکچی ادامه داد: پشتیبانی از تولید به این معناست که دولت به جای سنگ اندازی در کار کارخانجات کشاورزی، مسیر تولید را برای آنها هموار کند و بانک‌ها بنگاه داری نکنند.
,
 
,
حمایت‌های عملی و مؤثر دستگاه قضا از کارخانجات استان
, حمایت‌های عملی و مؤثر دستگاه قضا از کارخانجات استان, حمایت‌های عملی و مؤثر دستگاه قضا از کارخانجات استان,
 
,
رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان ضمن قدردانی از حمایت‌های عملی و موثر دستگاه قضا از روند تولید و کارخانجات استان گفت: به تمام دادستان‌های استان‌ها دستور داده شده که هیچ کارخانه‌ای توقیف یا تعطیل نشود.
,
 
,
سماکچی بیان داشت: سال گذشته هیچ کارخانه‌ای از سوی صمت یا تامین اجتماعی تعطیل یا به فروش گذاشته نشد و حتی با وجود دستگیری صاحبان برخی کارخانجات و محاکمه آنها، خللی در روند تولید این کارخانه‌ها ایجاد نشد‌.
,
 
,
احیای مجدد کارخانه ایحا گستر
, احیای مجدد کارخانه ایحا گستر, احیای مجدد کارخانه ایحا گستر,
 
,
وی تصریح کرد: خبر خوب اینکه کارخانه «ایحا گستر» که ۸ سال توسط بانک ملی توقیف شده بود، با حمایت و پیگیری دستگاه قضا به صاحب اصلی آن تحویل داده شده و این اقدام بسیار ارزشمند است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه